![Mercedes E-Klasse All-Terrain 2023](https://autofans.be/sites/default/files/styles/artikel_intro/public/media/2023/Mercedes/anderefotos/mercedes_e-klasse_all-terrain_2023_1.jpeg?itok=OiGffAht)
Mercedes heeft zijn nieuwe E-Klasse klaar, maar daar kregen we nog niet alle versies van te zien. Zo trekken ze nu het doek van de All-Terrain, een hoogpotige variant die een lekker ruige aankleding combineert met standaard vierwielaandrijving… En, desgewenst, een plug-inhybride aandrijflijn.
Er is een nieuwe Mercedes E-Klasse, en dat zeggen we intussen al voor de derde keer. De Duitsers onthulden namelijk een klein halfjaar geleden al hun E-sedan, gevolgd door de break een tweetal maanden later. Daarmee is de kous af, zou je dan denken, maar dan ontbreekt er nog één belangrijke variant van de E-Klasse... En dat is de E-Klasse die je uit modellen als de GLE moet krijgen.
Dieselen met of zonder stekker
Dit is namelijk de nieuwe E-Klasse All-Terrain, en dat is net als bij de vorige generatie een hoogpotigere variant van de E-Klasse. 4,6 centimeter hoogpotiger om precies te zijn, want dat is het maximum dat de standaard aanwezige Airmatic-luchtophanging de koets omhoog kan tillen. Dat is trouwens niet het enige dat deze All-Terrain van de reguliere E-Klasse Estate onderscheidt, want hij krijgt aanzienlijk ruigere bumpers met aluminium beschermbeplating en slijtvaste dorpels mee. Verder zien we ook zwarte wielkastranden, maar de kenner heeft al genoeg aan de grille om deze variant te kunnen onderscheiden. Die beschikt namelijk over twee horizontale chroomlamellen, terwijl de andere E’s er ofwel één ofwel drie hebben.
![Mercedes E-Klasse All-Terrain 2023](/sites/default/files/styles/artikel_body/public/media/2023/Mercedes/anderefotos/mercedes_e-klasse_all-terrain_2023_3.jpeg?itok=zw9OyyT3)
Het draait hier ook niet alleen om de looks, want naast standaard adaptieve luchtvering krijgt de E-Klasse All-Terrain ook standaard vierwielaandrijving mee. Het vermogen komt daarbij van één van drie verkrijgbare motorisaties: een 2.0-liter mildhybride dieselmotor met 197 pk in het geval van de E 220 d, een 3.0-liter zescilinder benzinemotor voor de 381 pk sterke E 450 of 313 pk uit de E 300 de. Die combineert dezelfde 2.0-liter dieselmotor als de E 220 d met een elektromotor, waarmee de E-Klasse All-Terrain voor het eerst over een plug-inhybride aandrijflijn gaat beschikken. Geïnteresseerd? Dan haal je er eentje af bij de dealer vanaf het eerste kwartaal van 2024. Prijzen kennen we op dit moment nog niet.
Recente reacties
Officieel: dit is de nieuwe BMW X3… zonder elektrische iX3 (2024)
Denk je dat deze nog veel verkocht gaan worden in België? Voor een particulier is dit een...
Door this 13 uur geleden
Column: wat is er aan de hand met Lynk & Co?
Ik kan het grotendeels eens zijn. Service is o, o. Niet aanwezig. Bellen mailen, appen maakt niet...
Door Thijs 1 dag geleden
Elektrische Cupra Tavascan geprijsd: dit kost de Spaanse Volkswagen ID.5 (2024)
Komt van VW China!!!
Door David Simonet 1 dag geleden
Officieel: dit is de nieuwe BMW X3… zonder elektrische iX3 (2024)
Ziet er goed uit, vind ik. Maar hoe BMW's er uit zien heeft weinig belang in België ; verkopen...
Door Jan 1 dag geleden