De Europese Unie maakt werk van een nieuwe berekening van de CO2-uitstoot van auto's. Tegen 2020 mag die CO2-uitstoot per automerk gemiddeld slechts 95 g/km bedragen, gelijk aan 3,6l/100 km. Tegen 2015 wil de EU echter een aangepaste berekening van de CO2-uitstoot - gelijk aan het huidige vooropgestelde gemiddelde van 130 g/km- omdat de huidige ECE-15 norm niet representatief blijkt. Maar daar wringt het schoentje, want de Duitse constructeurs (VAG, Daimler, BMW) willen een berekening die op basis van het gewicht gebeurt zodat ze een kleinere bijdrage moeten leveren. Dat zou de Franse en Italiaanse constructeurs, die kleinere, lichtere wagens bouwen in het nadeel stellen.
Lees meer
Recente reacties
Elke nieuwe auto heeft vanaf nu een snelheidswaarschuwing, dit is waarom
Mijn vrouw heeft onlangs haar X1 mogen ontvangen, en wat een goede maar bemoeizuchtige auto is dat...
Door Mathieu 11 uur geleden
Oeps: Internet lekt nieuwe Ford Capri
Het is net als de Ford mustang die lijkt ook niet op wat het zo een mooie auto was in 1967 en deze...
Door Walter van nistelrooij 13 uur geleden
Oeps: Internet lekt nieuwe Ford Capri
Waarom niet? De automode is veranderd, een vroegere coupé is nu een suv coupé. Spijtig maar waar.
Door Kempo 13 uur geleden
Test: Alfa Romeo Junior Veloce heeft alles om het merk te redden (2024)
Het is en blijft (net als de tonale) een Peugeot met een make-over. Mijn Alfa hart bloed en als dit...
Door Jeroen 14 uur geleden