De Europese Unie maakt werk van een nieuwe berekening van de CO2-uitstoot van auto's. Tegen 2020 mag die CO2-uitstoot per automerk gemiddeld slechts 95 g/km bedragen, gelijk aan 3,6l/100 km. Tegen 2015 wil de EU echter een aangepaste berekening van de CO2-uitstoot - gelijk aan het huidige vooropgestelde gemiddelde van 130 g/km- omdat de huidige ECE-15 norm niet representatief blijkt. Maar daar wringt het schoentje, want de Duitse constructeurs (VAG, Daimler, BMW) willen een berekening die op basis van het gewicht gebeurt zodat ze een kleinere bijdrage moeten leveren. Dat zou de Franse en Italiaanse constructeurs, die kleinere, lichtere wagens bouwen in het nadeel stellen.
Lees meer
Recente reacties
Vanaf nu heeft elke nieuwe auto een snelheidswaarschuwing, dit is waarom
Een paar opmerkingen. Geen tolerantie, mijn wagen wijkt 4km/u af vd GPS snelheid (auto geeft bvb 50...
Door Maarten 10 uur geleden
Vanaf nu heeft elke nieuwe auto een snelheidswaarschuwing, dit is waarom
Wel, ik rijd sedert april met een auto die deze functie aanbiedt. De functie was actief toen ik...
Door Pol 16 uur geleden
Bedek je ogen: Dit is nieuwe Toyota Alphard (2023)
Inderdaad, met stuur links zou ik hem zeker bestellen in België. Hier in Maleisië rijden er echt...
Door Bart 2 dagen geleden
Column: F*ck de EU, koop nu een Chinese EV!
Europa heeft niet veel keuze. China schermt voor bepaalde strategische sectoren zijn markten af,...
Door GLENN 2 dagen geleden