Citroën distilleert uit haar brute C3 rallyconcept een meer bruikbaar eindproduct. Waarmee het Franse team de C3 WRC 2017 kan presenteren die het zal opnemen tegen Hyundai en co.
De concept zag er extreem bruut uit, het uiteindelijk raceproduct lijkt ons vooral wat meer onderhoudsvriendelijk. Al kan je moeilijk van een flauw afkooksel spreken, want de C3 tooit zich in genoeg scherp spoilerwerk om huismoeder Citroën een hartaanval te geven. Over de prestaties is teambaas Yves Matton trouwens zeer eerlijk: In 2017 willen we rally's winnen in normale condities, in 2018 is het doel om een wereldtitel binnen te halen.
Even opfrissen; Sebastien Loeb was de laatste Citroën-rijder die een WRC-titel op zijn naam schreef. Dat was in 2012. Waardoor het merk stilaan terug snakt naar die zoete overwinning. Daarvoor zet het Kris Meeke, Craig Breen en Stephane Lefebvre in als teamrijders. Die zullen de C3 WRC 2017 piloteren tegen gerief van Hyundai, M-Sport (Ford) en nieuwkomer Toyota. Volkswagen, die trokken zich dit jaar terug uit de raceklasse.
Recente reacties
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 3 uur geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2025
Ik ben soms voetganger soms fieser soms autobrstuurder. Ik heb ondervonden dat de fietser denken...
Door Zipora 18 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 22 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 1 dag geleden