Jeep heeft per ongeluk foto’s van de pick-upversie van zijn Wrangler op de perswebsite van FCA gedropt. De beelden zijn bliksemsnel weer offline gehaald, maar niet snel genoeg: een Amerikaans forum heeft de prenten weten te downloaden.
Bij ons is de Jeep Wrangler een auto die velen aan het dromen brengt, maar slechts weinig van die dromers gaan ook over tot het tekenen van een bestelbon. Logisch ook: met zijn torenhoge CO2-uitstoot wordt dit Amerikaanse offroad-icoon fiscaal zwaar afgestraft. Daar zou binnenkort echter verandering in kunnen komen als de Europese tak van FCA (het moederhuis van Jeep) deze nieuwe versie bij ons zou durven invoeren: de Gladiator, een pick-upafgeleid van de Wrangler. Als lichte vrachtwagen komt die namelijk in een veel gunstiger fiscaal klimaat terecht dan de vijfdeursversie. Iemand bij Jeep had per ongeluk foto’s van de nieuwkomer op de perswebsite van FCA gegooid. Nog voor iemand de fout had gezien, heeft website JeepGladiatorForum.com de beelden kunnen snaaien en op zijn pagina’s gedeeld.
Ook als cabrio
De pick-upmarkt is bij ons tegenwoordig vrij druk, met vooral modellen uit Azië, maar ook steeds meer Europeanen (VW Amarok, Mercedes X-Klasse). Die zien er allemaal vrij ‘rond’ en beschaafd uit. Zo’n hoekige, tegendraadse Wrangler zou zich al puur door zijn design kunnen onderscheiden. Bovendien zou hij de enige pick-up op de Europese markt zijn waar ook een cabrioversie van bestaat, of waarvan de voorruit kan worden neergeklapt voor een beter overzicht tijdens extreem offroadwerk. Alweer: als FCA het aandurft om hem hier in te voeren. In Noord-Amerika wordt hij aangekondigd met naar keuze een atmosferische 3.6-V6 en een 3.0-V6-diesel. Van de 2.0-turboviercilinder of de 2.2-diesel uit de ‘gewone’ Wranglers is voorlopig geen sprake.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 15 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden