Genoemd naar een Griekse figuur uit de mythologie, is de Pininfarina
Hyperion ontworpen om de wagens uit de jaren 30 alle eer aan te doen. En om die
reden vind ik de keuze van de ledlampjes totaal fout, zoals ik in een eerder geschreven
artikel ook al opmerkte. Die ode brengt deze wagen door haar lange snuit, korte
koffer en een laag uigelijnd dak. De wagen, die gebaseerd is op de Rolls-Royce
Drophead Coupe, had natuurlijk enkele voorname wijzigingen nodig om het
verschil tussen beide modellen duidelijk te stellen. Ondanks dat ik de Drophead
Coupé een pak knapper vind heeft Rolls Royce zich ook bezig gehouden met de achterstoelen
400mm meer naar achter te plaatsen dan in de Drophead coupé. Dat maakt het comfort
achteraan gevoelig groter.
Om het design te laten lijken op de vooroorlogse wagens, moest de Pininfarina het
dak vergroten en het achtergedeelte inkorten. Het bodywork is allemaal gemaakt
uit carbon, en binnenin is het afgewerkt met Craftsmen houtwerk. Craftsmen was
daarvoor enkel een luxemerk in jachtboten.
De auto werd ontworpen door hetzelfde team dat eerder de one-off Ferrari
P4/5 ontworp. Deze Hyperion werd ontworpen voor een Rolls-Royce verzamelaar,
Roland Hall, die eigen inbreng maakte in het ontwerp, lay out en specificaties. Decadent denk je? Je hebt gelijk ook.
Om er nog een schepje boven op te doen werd er een horloge ontworpen voor
deze wagen. De horloge kan zowel gedragen worden rond de pols als ingebracht
worden in het interieur van de wagen. Het horloge werd ontworpen door het
exclusieve merk, Girard-Perregaux.
Bron: motorauthority
Lees meer
Recente reacties
Vijf vergeten coupés die vandaag minder dan 10.000 euro kosten
Van de hier genoemde coupés zou ik geen enkele kopen.Geef mij maar een Opel Calibra,een van de...
Door Autofreak 24 min geleden
Vijf vergeten coupés die vandaag minder dan 10.000 euro kosten
Jammer dat je daar ook wel serieuze taksen op gaat betalen met die hoge co2 uitstoot. Zeker die...
Door this 1 uur geleden
Eerste test: Renault Rafale (2024)
Gemiddeld testverbruik 4,7 liter / 100 km. Da's niet veel. Over wat soort parcours? Vooral vot...
Door JL 17 uur geleden
Nooit eerder zoveel snelheidsboetes in België (maar dat komt niet omdat je harder rijdt)
De technische tolerantie is er wel nog steeds, dus die 1km/u te snel is al minstens 7km/u te snel...
Door this 1 dag geleden