Geheel met de huidige downsize trend gaat mercedes tegen 2010 alle motoren met een turbo- of supercharger voozien. De turbo zorgt er voor dat ze met kleinere motoren kunen werken zonder de prestaties te verminderen. Die kleinere motoren zorgen dan weer voor een dalend verbruik en CO2 uitstoot. Eerder al ontwikkelende mercedes de diesotto motor, een benzine motor met de eigenschappen van een diesel. Zo halen ze uit een 1,8 liter 238pk en 400nm koppel. Dit gecombineert met een gemiddeld verbruik van 6l/100 km.
(via motorauthority)
Geheel met de huidige downsize trend gaat mercedes tegen 2010 alle motoren met een turbo- of supercharger voozien. De turbo zorgt er voor dat ze met kleinere motoren kunen werken zonder de prestaties te verminderen. Die kleinere motoren zorgen dan weer voor een dalend verbruik en CO2 uitstoot. Eerder al ontwikkelende mercedes de diesotto motor, een benzine motor met de eigenschappen van een diesel. Zo halen ze uit een 1,8 liter 238pk en 400nm koppel. Dit gecombineert met een gemiddeld verbruik van 6l/100 km.
(via motorauthority)
Recente reacties
Column: Waarom de Hyundai Ioniq 5N het EV-landschap voorgoed verandert
En als je je dag gaat vullen met stoplichtsprintjes, drift activiteiten en andere gekkigheden, koop...
Door Björn 9 uur geleden
Column: Waarom de Hyundai Ioniq 5N het EV-landschap voorgoed verandert
Dan heb je ng niet met de Porsche Taycan Sport Turismo GTS gereden = the ultimate electric drivers...
Door Mathis 16 uur geleden
Beruchte 1.2 PureTech-motor krijgt eindelijk langere garantie van Stellantis
Ik werk in een benzinestation en merk dat mensen die een bepaald model waar zo een 1.2 motor ook...
Door Jens Meeusen 1 dag geleden
Dit is waarom de kofferklep van een moderne Mercedes open staat op een rotonde
Click-bait. Much-a-do-about-nothing.
Door Eric Lede 2 dagen geleden