Manhart heeft zijn pakketje voor de BMW 2 Reeks klaar maar dat zien ze bij BMW vast niet graag komen. Zo vertrekt de Duitse tuner niet van een M2 maar wel van een M240i, die getrakteerd wordt op meer vermogen en koppel… Zoveel meer vermogen en koppel, dat het plots wél een M2-concurrent wordt.
Wie Manhart zegt, zegt BMW. Zo is er vrijwel geen Beiers model te vinden waar de tuner geen eigen sausje over gegoten heeft, zo ook voor de BMW M2. Daar haalden de Duitsers dan nog meer power uit, om er dan natuurlijk nog meer geld voor te vragen. Nu heeft Manhart echter ook een BMW M2-alternatief waar je minder geld voor betaalt dan standaard.
Dit of een échte M2?
Dit is namelijk de Manhart MH2 450 en in tegenstelling tot wat zijn naam doet vermoeden, kijk je hier niét naar een opgepepte BMW M2. In de plaats daarvan vertrok de tuner van een M240i, de topversie van de reguliere 2 Reeks Coupé. Daarvan voerden ze de 3.0-liter zes-in-lijn op tot die 440 pk en 600 Nm koppel produceerde, ten opzichte van de standaard 374 pk en 500 Nm. Daarmee komt de MH2 450 wel nog 40 pk’tjes achter op de échte BMW M2 al is het koppel wel identiek. Bovendien laat Manhart wat extra gebrul los dankzij een andere uitlaat en hangt de MH2 wat lager tegen de grond, terwijl een bodykit en racestrepen hem mogelijks nog harder in het oog doen springen dan een BMW M2 Competition.
Dat alles kost natuurlijk wel een flinke duit want om je M240i er te laten uitzien zoals het exemplaar in deze beelden, ben je makkelijk 25.000 euro kwijt. Je hebt echter zelf de keuze welke onderdelen je wel en niet toevoegt en zo betaal je bijvoorbeeld 6.499 euro voor de nieuwe ophanging en 2.195 euro voor de powerbox die het vermogen opdrijft. Tel daar dan de 63.400 euro bij op die je over moet hebben voor een nieuwe M240i, en je eindigt op minder dan de 78.500 euro die de goedkoopste BMW M2 momenteel moet kosten… Al is het verschil nu ook niet zo groot, dus misschien toch maar het origineel overwegen?
Recente reacties
Dit kost de kleinste BMW met de lichtste motor (2024)
Lichtste versie van de vorige generatie waren de 116i en de 118i. In Nederland was dit de 120i. Heb...
Door Christophe 12 uur geleden
Waarom zou je Euro 98-benzine (E5) tanken in plaats van Euro 95 (E10)?
Ik lees hier nogal wat ! Vooreerst het octaangetal : Is een relatief getal dat de klopvastheid van...
Door Guido 12 uur geleden
Ineos stopt al zijn productie... en daar kan het zelf niet aan doen
dat ze dan maar ASAP naar Corbeau bellen, lijkt me de enige gepaste opvolger
Door Yannick 13 uur geleden
Dacia viert LPG-succes, maar is het ook een aanrader?
Ik rijdt nu 9 jaar met een dacia logan . Nog nooit stukken gehad. Een onderhoudsbeurt van 200 euro...
Door Rene Stabel 1 dag geleden