Sinds 2007 kiest Volvo voor E85 Bio-ethanol benzine voor hun racewagens in het STCC (Zweedse touringcars). Toen in 2008 een compleet nieuwe racewagen werd ontwikkeld op basis van de C30, koos Volvo ervoor de groene denkpiste te blijven volgen. Ook dit seizoen doet Volvo een beroep op de 1.6 met start/stop-technologie. Daarnaast gaat Volvo de technologie uit de DRIVe-versie gebruiken. De nieuwste DRIVe verbruikt slechts 3.9l/100km met daaraan gekoppeld 104g CO2/km. Normaalgezien wordt technologie in racerij getest om deze nadien op productiewagens toe te passen, bij deze racewagen was het net omgekeerd. De DRIVe-C30 gebruikt een aantal technische oplossingen die ook de racewagens sneller kunnen maken.
Zo zijn er de panelen onder de wagen, de kofferspoiler om de tijden van de racewagens scherper te stellen.Volvo stelt zich aldus het doel om een winnaar door groene technologie te worden.
Recente reacties
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Alpine A290 zal hier op het nippertje ook nog ondervallen; vanafprijs €38.000
Door Gaëtan 4 uur geleden
Test: Volkswagen ID.5 facelift 2024 [+VIDEO]
Veroorzaakt een remschijf wrijving tijdens het rijden?
Door this 5 uur geleden
Supercarkopers willen geen driecilinder, ontdekt Koenigsegg
Dat was bij de iets minder gekke BMW i8 ook het geval... "zo'n super kar met de moteur van een...
Door YannickD 5 uur geleden
Carlex G-Vintage: Want niet élke G-Klasse hoeft matzwart te zijn
Zalig, ik kan er jammer genoeg alleen maar van dromen.
Door this 7 uur geleden