We hebben het vast allemaal opgemerkt in de nieuwsberichten op tv, radio of in de krant. De werknemers van de Koreaanse constructeur SsangYong hebben sinds 77 dagen het heft in eigen handen genomen. Ze blokkeren de fabriek voor elke buitenstaander en hebben zichzelf weten te bewapenen met zelfgemaakte katapults. De staking is echter op haar einde gelopen en SsangYong zou de productie terug willen hervatten. Ze zeggen dat er geen noemenswaardige schade is berokkend aan de productiebanden of machines. Binnen twee à drie weken zouden er dus terug wagens van de band rollen.
De staking komt voor SsangYong alles behalve gelegen. De 77 dagen heeft het bedrijf niet minder dan 258 miljoen dollar gekost, dat terwijl het bedrijf virtueel failliet is.
“The chances of Ssangyong’s survival are very slim at the moment because it doesn’t have the money to develop new models and expand its sales network,” zo vertelde een Koreaanse insider. “There appears to be more expectations that the company may be put up for sale.”
De vraag is alleen of het nog wel de moeite is om de banden opnieuw op te starten. Want met een schrale verkoop van 99 wagens in de UK in de maand juli, lijkt er bitterweinig hoop te zijn.
via autocar
Recente reacties
Zo banaal ziet nieuwe Audi A5 Avant zonder opties er uit
Audi had al eerder dit jaar aangekondigd een high end en exclusief merk te worden voor de rijders...
Door Benny Dormaels 6 uur geleden
Heeft Ford spijt dat het Fiesta en Focus op pensioen stuurde?
Heb jarenlang een focus wagon gereden. Fantastische auto. Was 22 toen ze echt op was. Kinderen...
Door Alexandra 10 uur geleden
Heeft Ford spijt dat het Fiesta en Focus op pensioen stuurde?
Moet lastig zijn voor fabrikanten. Overheid verplicht voor elektrisch te gaan. De particuliere...
Door JV 11 uur geleden
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Kia Niro prijs die hierboven staat , is die van de hybride. De EV begint op 44.690 volgens hun...
Door John 12 uur geleden