![](/sites/default/files/images2/2010-audi-tt-rs_0.jpg)
Worden we nu echt altijd in de maling genomen door constructeurs die ons fier vertellen hoeveel pk hun allernieuwste topmodel wel (niet) aflevert? Het is namelijk zo dat er zich na de lancering van een nieuwe sportwagen een handvol tuners aandienen die nog eens 40pk of 50pk meer weten te persen uit het motorblok in kwestie. Zo is het ook het geval met de Audi TT RS. Standaard levert de 2.5-liter een mooie 340pk bij 5.400 t/min en beschik je bij 1.600 t/min over een maximum koppel van 450Nm. Nu heeft Sportec eens een blik geworpen op het motormanagment van de TT RS en vond dat het beter kon. Veel beter blijkbaar, want na een onderhoud bij deze tuner beschik je over 405pk bij 5.800 t/min en over 544Nm bij 2.650 t/min. (bekijk ook onderstaande grafiek!) Deze cijfers maken het mogelijk om 0.4 sec van de originele 0-100km/h tijd van 4.6 seconden te pitsen. Sportec geeft dit pakket de naam 'Stage One' mee. Wat zouden ze in godsnaam nog in petto hebben voor een Stage Two??
![](/sites/default/files/images2/250513210.jpg)
via WCF
![](/sites/default/files/media/archief/nieuws/2088/2010-audi-tt-rs_0.jpg)
Worden we nu echt altijd in de maling genomen door constructeurs die ons fier vertellen hoeveel pk hun allernieuwste topmodel wel (niet) aflevert? Het is namelijk zo dat er zich na de lancering van een nieuwe sportwagen een handvol tuners aandienen die nog eens 40pk of 50pk meer weten te persen uit het motorblok in kwestie. Zo is het ook het geval met de Audi TT RS. Standaard levert de 2.5-liter een mooie 340pk bij 5.400 t/min en beschik je bij 1.600 t/min over een maximum koppel van 450Nm. Nu heeft Sportec eens een blik geworpen op het motormanagment van de TT RS en vond dat het beter kon. Veel beter blijkbaar, want na een onderhoud bij deze tuner beschik je over 405pk bij 5.800 t/min en over 544Nm bij 2.650 t/min. (bekijk ook onderstaande grafiek!) Deze cijfers maken het mogelijk om 0.4 sec van de originele 0-100km/h tijd van 4.6 seconden te pitsen. Sportec geeft dit pakket de naam 'Stage One' mee. Wat zouden ze in godsnaam nog in petto hebben voor een Stage Two??
![](/sites/default/files/media/archief/nieuws/2088/250513210.jpg)
via WCF
Recente reacties
Opinie - Neen, de elektrische auto is niet ten dode opgeschreven (ook niet na de Vlaamse EV premie)
We leven al in die toekomst hoor, ze zijn daar nu volop mee bezig. De verwachting is dat die dingen...
Door this 6 uur geleden
Zo banaal ziet nieuwe Audi A5 Avant zonder opties er uit
Lijkt wel een Hyundai
Door Peter 9 uur geleden
Opinie - Neen, de elektrische auto is niet ten dode opgeschreven (ook niet na de Vlaamse EV premie)
Gelukkig zal er in de toekomst eveneens uitgebreid onderzoek gedaan worden naar synthetische...
Door Luc VH 11 uur geleden
Zo banaal ziet nieuwe Audi A5 Avant zonder opties er uit
Audi had al eerder dit jaar aangekondigd een high end en exclusief merk te worden voor de rijders...
Door Benny Dormaels 17 uur geleden