Lamborghini werkt aan een Ferrari-Enzo killer

Ook Lamborghini heeft nood aan een jaarlijks marktonderzoek. En hoewel de concurrenten schaars zijn, dient dit jaar na jaar grondig te gebeuren. En sinds het verhaaltje en bevestiging dat Ferrari werkt aan een opvolger voor de Enzo, is ook Lamborghini bezig met het ontwikkelen van een nieuwe supercar. Dat zet de ontwikkelingsteller op twee stuks. Want naast een Enzo concurrent zijn ze bij Lamborghini ook druk bezig met een vervanger voor de Murcielago. Die vervanger krijgt de naam Jota. De Enzo concurrent krijgt de naam Urus.

Volgens het Brits autoblad Cars UK zou de Urus een aangepaste versie krijgen van het Jota chassis. Dat chassis is vervaardigt uit carbon. Het body zijn ook gedeeld worden. Al zal er bij de Urus uitsluitend gebruik worden gemaakt van carbon, daar waar de Jota ook aluminium gebruikt.

Onder de kap zou de Urus dezelfde V12 krijgen met 6.0 liter longinhoud als de nieuwe Jota. Verschil zit in het aantal paarden. De Jota zou ongeveer 700 stuks ter beschikking krijgen. Daar waar de Urus geniet van een ongelooflijke 800pk. Sprintje naar 100 zou met andere woorden niet veel langer dan drie seconden mogen duren.

Wanneer we beiden kunnen testrijden? De Jota zou er in 2010 moeten zijn. De Urus is een jaartje later. Nog even wachten dus.

Rendering via deviantart.com

Lamborghini rendering

Ook Lamborghini heeft nood aan een jaarlijks marktonderzoek. En hoewel de concurrenten schaars zijn, dient dit jaar na jaar grondig te gebeuren. En sinds het verhaaltje en bevestiging dat Ferrari werkt aan een opvolger voor de Enzo, is ook Lamborghini bezig met het ontwikkelen van een nieuwe supercar. Dat zet de ontwikkelingsteller op twee stuks. Want naast een Enzo concurrent zijn ze bij Lamborghini ook druk bezig met een vervanger voor de Murcielago. Die vervanger krijgt de naam Jota. De Enzo concurrent krijgt de naam Urus.

Volgens het Brits autoblad Cars UK zou de Urus een aangepaste versie krijgen van het Jota chassis. Dat chassis is vervaardigt uit carbon. Het body zijn ook gedeeld worden. Al zal er bij de Urus uitsluitend gebruik worden gemaakt van carbon, daar waar de Jota ook aluminium gebruikt.

Onder de kap zou de Urus dezelfde V12 krijgen met 6.0 liter longinhoud als de nieuwe Jota. Verschil zit in het aantal paarden. De Jota zou ongeveer 700 stuks ter beschikking krijgen. Daar waar de Urus geniet van een ongelooflijke 800pk. Sprintje naar 100 zou met andere woorden niet veel langer dan drie seconden mogen duren.

Wanneer we beiden kunnen testrijden? De Jota zou er in 2010 moeten zijn. De Urus is een jaartje later. Nog even wachten dus.

Rendering via deviantart.com

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws