Ook al werd er net een facelift van voorgesteld, toch hebben analisten bij Bloomberg hun twijfels bij het voortbestaan van Mercedes' luxemerk Maybach. Kijkende naar de verkoopsaantallen, zien we dat voor elke 1.000 wagens die Rolls Royce aan de man brengt, Bentley 800 Arnages verkoopt en er slechts 300 Maybachs over de toonbank laat gaan. Ook al gaan de modellen erg lang mee, dan nog moet Daimler stilaan gaan beginnen met de ontwikkeling van de volgende generatie. Dat zou een investering vragen van een half miljard euro.
"Misschien kan Daimler het nog een jaar of anderhalf rekken, een afscheidseditie uitbrengen en dan het licht uitdoen", zegt Christoph Stuermer, analist van IHS Global Insight Inc. in Frankfurt. "De meest efficiënte manier om dit te verwerken is als ze iemand in de industrie vinden, bij voorkeur een klein bedrijf dat al werkt aan een super-de-luxe auto, en het merk aan hen geven."
Daimler rakelde de Maybach-naam in 1998 terug op. Sinds de commercialisering in 2002 zijn er 2.500 exemplaren gebouwd over heel de wereld.
Bron: Autotelegraaf
![](/sites/default/files/media/archief/nieuws/2788/2009-maybach-landaulet.jpg)
Ook al werd er net
een facelift van voorgesteld, toch hebben analisten bij Bloomberg hun twijfels bij het voortbestaan van Mercedes' luxemerk Maybach. Kijkende naar de verkoopsaantallen, zien we dat voor elke 1.000 wagens die Rolls Royce aan de man brengt, Bentley 800 Arnages verkoopt en er slechts 300 Maybachs over de toonbank laat gaan. Ook al gaan de modellen erg lang mee, dan nog moet Daimler stilaan gaan beginnen met de ontwikkeling van de volgende generatie. Dat zou een investering vragen van een half miljard euro.
"Misschien kan Daimler het nog een jaar of anderhalf rekken, een afscheidseditie uitbrengen en dan het licht uitdoen", zegt Christoph Stuermer, analist van IHS Global Insight Inc. in Frankfurt. "De meest efficiënte manier om dit te verwerken is als ze iemand in de industrie vinden, bij voorkeur een klein bedrijf dat al werkt aan een super-de-luxe auto, en het merk aan hen geven."
Daimler rakelde de Maybach-naam in 1998 terug op. Sinds de commercialisering in 2002 zijn er 2.500 exemplaren gebouwd over heel de wereld.
Bron: Autotelegraaf
Recente reacties
Update je Mercedes, want misschien krijgt die gratis een automatische inhaalfunctie
Vanaf welk bouwjaar je dit krijgt, verschilt van model tot model. In het geval van de GLC lijkt dit...
Door Joram 6 uur geleden
Update je Mercedes, want misschien krijgt die gratis een automatische inhaalfunctie
GLC met DAP+ vanaf welk jaar?
Door Arnold Meynaerts 1 dag geleden
Korte test: Volvo EX30 Twin Motor Performance – Is dit de EX30 die je wil hebben? (2024)
De AWD is ook meegenomen. Sinds ik deze mogelijkheid op m'n eigen wagen heb, vind ik dit mooi...
Door Maarten 2 dagen geleden
Officieel: dit is de nieuwe BMW X3… zonder elektrische iX3 (2024)
Denk je dat deze nog veel verkocht gaan worden in België? Voor een particulier is dit een...
Door this 3 dagen geleden