Citroën kondigde het destijds aan als een revolutionair snufje op de C4: het stuur met vaste kern. De voordelen waren niet te ontkennen volgens het Franse merk; de bedieningsknoppen stonden steeds op dezelfde plaats en de airbag bood een efficiëntere bescherming, vooral dan voor de borstkas. Toch kreeg na de Citroën C4 en grote broers C5 en C6 geen enkel model dit stuurwiel ter beschikking.
Ook voor de concept cars stelde men de laatste jaren steeds conventionele stuuropstellingen voor. Het lijkt er dus op dat na deze generatie het stuurwiel met vaste kern in de geschiedenis verdwijnt en enkel nog voer is voor Citrofielen.
![Citroën laat stuur met vaste kern voor wat het is Citroën laat stuur met vaste kern voor wat het is](/sites/default/files/media/archief/nieuws/3895/citroen-c5-v6-hdi-8b.jpg)
Recente reacties
Eerste test: Polestar 4 (2024)
Mooie auto! En als je hem nu eens vergelijkt met een ID7? Die is mss iets braver qua looks maar...
Door ThV 16 uur geleden
Column: Ik ben PK-moe, geef ons meer MX-5!
exact... alsmaar meer pk's en alsmaar minder beleving. Die MX-5's blijven gewoon zo extreem goed...
Door Yannick 16 uur geleden
Opzij Duster!: SWM G03F is zevenzitter op benzine voor 21.990 euro (2024)
Zijn er ook dealers in Nederland?
Door Mob 2 dagen geleden
Vergeet de R8: Audi RS Q8 Performance is krachtigste Audi op verbranding ooit (2024)
Snelste rondetijd SUV ever staat nog steeds op naam van Mercedes GLC AMG 63S namelijk 6.35.183
Door HH 3 dagen geleden