De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. De constructeurs maken geen elektrische voertuigen omdat de staat niet investeert in oplaadpunten, en de staat investeert niet in oplaadpunten omdat constructeurs er niet voldoende van verkopen. Je zou denken dat vadertje staat slimmer is dan dat en de eerste stap zet, maar dat is dus duidelijk niet zo. Althans niet tot de laatst gevallen regering. En dat het effectief niet verkoopt bewijzen de cijfers van de eerste helft van 2010.
Amper vijftien elektrische voertuigen werden er verkocht. FEBIAC blijft echter positief in haar verwachtingen aangaande de groei van de markt. Hoewel ze een belachelijke marge rekent. In 2020 zou 3 tot 20 procent van automobielmarkt moeten bestaan uit elektrische voertuigen. Een verschil van 17 procent. Dan kunnen ze hoe dan ook zeggen: Zie je wel, we hadden gelijk!
Via De Standaard
Recente reacties
Duitse auto-industrie smeekt Europa om Chinese EV-taks te laten vallen
Kwestie van de korte-termijn winsten en de bonussen niet te bedreigen. En als ze hier onder druk...
Door JL 12 uur geleden
Autokeuring vanaf nu maar om de twee jaar voor heel wat auto’s: ben jij erbij?
Waarom zou dat niet moeten dan? Wat is je redenering hier achter?
Door this 16 uur geleden
Autokeuring vanaf nu maar om de twee jaar voor heel wat auto’s: ben jij erbij?
Mijn auto is 8 jaar heeft 92000 km ik doe 3 000 km per jaar waarom moet ik alle jaren naar de...
Door Geerts willy verriidt augusta 20 uur geleden
Autokeuring vanaf nu maar om de twee jaar voor heel wat auto’s: ben jij erbij?
Mijn auto van 2015 en 153000 moet ik naar keuring
Door Nadir 1 dag geleden