Porsche wil opnieuw een supercar in haar gamma dat het kan opnemen tegen knallers als de Ferrari 458, een Lamborghini en/of Mc Laren. Dat zijn geen watjes, en net daarom gaf moederonderneming Volkswagen nog geen groen licht voor de productie ervan. Porsche zou opteren voor een middenmotor met goed 550-600 pk. Daarvoor zou hun 3.6 liter motor in aanmerking komen (momenteel in de GT2 RS), of de 3.4 liter V8 (uit de RS Spyder-racewagen), samen met een elektrisch blok, dat momenteel fungeert in de 918 Spyder.
Porsche plant 2.500 à 3.000 stuks per jaar te gaan produceren van zowel een coupé- als een spyder-variant. Porsche CEO, Mathias Muller, maakte bekend dat de ontwikkelingen ervan zich al in een gevorderd stadium bevinden. De ideeën voor een design zijn er al, het is nu vooral kijken in welke mate een wagen boven de 911, maar onder de 918 spyder, economisch gezien haalbaar is.
Technisch zou Porsche niet kiezen voor een stalen constructie, wel voor carbon, samen met verhard plastiek. Porsche heeft een hoop ervaring met die materialen. Zowel de Carrera GT als de 911 GT2 RS maken al gebruik van die lichte materialen. Initieel werd gedacht dat Porsche het spaceframe van de Audi R8 ging gebruiken, maar dat wordt nu tegengesproken volgens de bron bij Autocar. Porsche zal onderdelen gebruiken van de Boxster, Cayman en de 911. “It is entirely possible that we could use a front end that’s similar but not necessarily the same as the 911’s, including components such as the axle and suspension,” - "The rear end wouldn’t be unlike that of the Boxster/Cayman in architectural terms, just bigger to accommodate a larger mid-mounted engine and gearbox installation, while providing greater overall length and width than the 911.”
Recente reacties
Column: F*ck de EU, koop nu een Chinese EV!
Persoonlijk vind ik het een lastige. Europese merken vertragen de overschakeling en melken de...
Door JL 6 uur geleden
Parkeerhulp voortaan standaard op alle nieuwe auto’s, met dank aan de EU
Als de verzekering er al rekening mee houdt (want doen ze niet allemaal) dan zal dat hoogstens 5 à...
Door Jan 12 uur geleden
EU duwt door: Vanaf morgen verhoogde importtarieven op elektrische auto's uit China
We leven nu eenmaal in een politeike maatschappij van kapot belasten Ooit komt de boemerang terug...
Door Markse 12 uur geleden
Dit zijn de populairste EV's van België (ook particulier)
Interessante cijfers. Toch belangrijk om "privémarkt" goed te begrijpen : auto's die niet op een...
Door Jan 12 uur geleden