De Koreaanse constructeur Hyundai heeft zijn plannen voor de nabije toekomst bekend gemaakt. Tegen 2025 wil het meer dan 46 miljard euro investeren om smart mobility solutions te gaan aanbieden.
Wat Hyundai onder die smart mobility solutions verstaat, blijkt heel ruim te zijn. De Koreanen willen een heel platform van diensten en producten aanbieden voor het vervoer van goederen en mensen in en rond de steden. Dat gaat verder dan auto's en laad- en deeldiensten: tot robots, vervoer voor de last mile delivery van pakjes, en zelfs een “persoonlijk voertuig voor in de lucht”.
Ook voor auto’s zelf ziet Hyundai het ambitieus. Het merk wil jaarlijks wereldwijd 670.000 elektrische auto’s verkopen, waarvan 560.000 battery electric vehicles en 110.000 auto’s op waterstof. Tegen 2025 moeten de Koreanen tot de drie grootste producenten van elektrische auto’s en auto’s op waterstof behoren.
Voor de volledige investering wordt een budget van meer dan 46 miljard euro vrijgemaakt. Tegen 2025 wil Hyundai wereldwijd een marktaandeel van 5 procent behalen.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 1 dag geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 2 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 3 dagen geleden