De Koreaanse constructeur Hyundai heeft zijn plannen voor de nabije toekomst bekend gemaakt. Tegen 2025 wil het meer dan 46 miljard euro investeren om smart mobility solutions te gaan aanbieden.
Wat Hyundai onder die smart mobility solutions verstaat, blijkt heel ruim te zijn. De Koreanen willen een heel platform van diensten en producten aanbieden voor het vervoer van goederen en mensen in en rond de steden. Dat gaat verder dan auto's en laad- en deeldiensten: tot robots, vervoer voor de last mile delivery van pakjes, en zelfs een “persoonlijk voertuig voor in de lucht”.
Ook voor auto’s zelf ziet Hyundai het ambitieus. Het merk wil jaarlijks wereldwijd 670.000 elektrische auto’s verkopen, waarvan 560.000 battery electric vehicles en 110.000 auto’s op waterstof. Tegen 2025 moeten de Koreanen tot de drie grootste producenten van elektrische auto’s en auto’s op waterstof behoren.
Voor de volledige investering wordt een budget van meer dan 46 miljard euro vrijgemaakt. Tegen 2025 wil Hyundai wereldwijd een marktaandeel van 5 procent behalen.
Recente reacties
3 redenen waarom Tesla Cybertruck niet naar Europa komt
Lekker daar (aan de andere kant van de Grote Plas) laten. Überhaupt zouden grote pickups en SUVs...
Door phil 2 uur geleden
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 13 uur geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
En nu dezelfde test bij -5 graag.
Door John 18 uur geleden
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Honda e:Ny1 komt tegenwoordig ook in aanmerking
Door Jan Vanoppen 18 uur geleden