En nee, het wordt ook geen zescilinder. Dat kan maar één ding betekenen...
Als de volgende generatie van de Mercedes-AMG C 63 eraan komt, zo ergens tegen 2022, dan zal die niet langer een V8 onder de motorkap huisvesten. In plaats daarvan krijgt hij een hybride viercilinder. Dat schrijft het Britse Autocar.
De volgende C 63 zou de eerste van een reeks nieuwe AMG’s worden die dezelfde 2.0 viercilinder in het vooronder krijgt als de huidige Mercedes-AMG A 45 en CLA 45. In de C 63 krijgt hij hybride ondersteuning in de vorm van EQ Boost, net als in de CLS 53. Een kleine elektromotor dus, in combinatie met een 48-voltcircuit.
Evenveel pk's
Volgens de geruchten zou de C63 met viercilinder evenveel pk’s uitbraken als de huidige C 63 S (510 pk dus), maar meer koppel krijgen. De batterij zou wel een iets grotere capaciteit krijgen dan die van de CLS 53, terwijl de C 63 efficiënter energie moet kunnen recupereren. De kleinere motor betekent ook minder gewicht op de vooras en een lager zwaartepunt.
Wie hoopt uit te kunnen wijken naar de zescilinder in de Mercedes-AMG C 43 is eraan voor de moeite. Ook die zou namelijk dezelfde M139-viercilinder krijgen, in combinatie met een iets minder krachtige elektromotor dan de volgende C 63.
Recente reacties
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 5 uur geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
En nu dezelfde test bij -5 graag.
Door John 9 uur geleden
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Honda e:Ny1 komt tegenwoordig ook in aanmerking
Door Jan Vanoppen 10 uur geleden
Eerste test: Skoda Superb Combi - Mag het iets meer zijn? (2024)
Je kan letterlijk gewoon de ncap safety ratings hanteren. De passat heeft voor inzittende een 85%...
Door Jordy 15 uur geleden