En nee, het wordt ook geen zescilinder. Dat kan maar één ding betekenen...
Als de volgende generatie van de Mercedes-AMG C 63 eraan komt, zo ergens tegen 2022, dan zal die niet langer een V8 onder de motorkap huisvesten. In plaats daarvan krijgt hij een hybride viercilinder. Dat schrijft het Britse Autocar.
De volgende C 63 zou de eerste van een reeks nieuwe AMG’s worden die dezelfde 2.0 viercilinder in het vooronder krijgt als de huidige Mercedes-AMG A 45 en CLA 45. In de C 63 krijgt hij hybride ondersteuning in de vorm van EQ Boost, net als in de CLS 53. Een kleine elektromotor dus, in combinatie met een 48-voltcircuit.
Evenveel pk's
Volgens de geruchten zou de C63 met viercilinder evenveel pk’s uitbraken als de huidige C 63 S (510 pk dus), maar meer koppel krijgen. De batterij zou wel een iets grotere capaciteit krijgen dan die van de CLS 53, terwijl de C 63 efficiënter energie moet kunnen recupereren. De kleinere motor betekent ook minder gewicht op de vooras en een lager zwaartepunt.
Wie hoopt uit te kunnen wijken naar de zescilinder in de Mercedes-AMG C 43 is eraan voor de moeite. Ook die zou namelijk dezelfde M139-viercilinder krijgen, in combinatie met een iets minder krachtige elektromotor dan de volgende C 63.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 3 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 3 dagen geleden