Wie zich de financiële crisis nog herinnert weet ook dat de auto-industrie enkele rake klappen kreeg. General Motors kreeg misschien wel de zwaarste. Het Amerikaanse concern werd plots op al haar zwakke punten gepakt en moest al snel rekenen op overheidssteun om de kop boven water te houden. GM kreeg die steun maar moest daarvoor grondig hervormen. Voor Opel alleen betekenen die hervormingen een slordige 3,3 miljard euro aan kosten.
Dat geld hoopte Opel los te krijgen bij de Duitse overheid, maar daar stak Merkel een stokje voor. De Bundeskanzler wijst GM met de vinger en raadt ze aan zelf te investeren, en kijk... GM wil het gerust zelf betalen.
Dat Nick Reilly niet meteen onze beste vriend is, dat moet je de Opel werknemers in België niet vertellen. De Europees directeur besliste immers dat er 9.000 werknemers ontslagen moeten worden van de 48.000 die Opel momenteel tewerkstelt.
Via: autoblog.nl, Autonews
Recente reacties
Waarom zou je Euro 98-benzine (E5) tanken in plaats van Euro 95 (E10)?
Klopt
Door Mathieu 1 dag geleden
Ouch: "Volkswagen heeft nog 1 à 2 jaar om zichzelf te redden"
Daar ga ik u niet in tegenspreken. Woensdag heb ik de nieuwe Kuga full hybrid gezien bij mijn...
Door Mathieu 1 dag geleden
Fiat legt productie elektrische 500e stil, drie keer raden waarom
Het is dan ook niet bepaald een aantrekkelijke EV. Duur (42kWh - €35k) en weinig bereik (~250km)....
Door Gaëtan 1 dag geleden
Waarom zou je Euro 98-benzine (E5) tanken in plaats van Euro 95 (E10)?
Daar ben ik wel benieuwd naar de onderliggende redenering hiervan, de distributieriem komt toch...
Door Adriaan 1 dag geleden