Renault bevestigt dat de Clio Gordini zal worden ingezet als cup versie voor op het circuit. Dat vertelde Carlos Tavares ons in een exclusief interview op het salon van Parijs.
UPDATE: Renault bevestigt komst van deze opgepompte R.S..
Op de Monaco GP zal Renault een nieuwe versie van de Clio voorstellen. Terwijl jullie zaten te raden wat het zou kunnen zijn, lekten wat plaatjes zomaar het net op.
Hadden ze vroeger de Red Bull edities bij Renault, dan kiezen ze nu voor een andere benaming als het om speciale reeksen gaat. De "18" toevoeging aan de Clio R.S. verwijst dan ook naar de huidige noemvorm van hun Formule1-wagens.
De nieuwe Clio RS 200 EDC is een revolutie op verschillende vlakken. Wij trokken naar de Franse hoofdstad voor een eerste kennismaking, al was dat niet helemaal wat je van een eerste test zou verwachten.
De Renault Clio gaat onder het mes, en nog geen klein beetje. Deze facelift is er namelijk eentje van de ingrijpende soort, of toch van buitenaf gezien. Onderhuids blijven de aanpassingen echter tot een minimum beperkt, al zit de kans er dik in dat sportievelingen toch wat vaker voor een Clio gaan kiezen.
Oké, Renault, als deze foto echt is, dan nemen we alle woorden terug; jullie zullen ons niet teleurstellen in Genève. Want een Clio R.S. Trophy, dat is Hot Hatchspek naar onze bek.
Is nieuw altijd beter? Dat hangt af van verschillende factoren, ook bij de Renault Clio RS. Wij vonden de nieuwe alvast wat minder extreem. In onderstaand filmpje wordt nagegaan of de nieuwe ook sneller is.
Op het salon van Parijs deden ze er nog vaag over, nu zijn ze al wat duidelijker in hun antwoord. Renault overweegt een RS-variant van de Clio in gezinsuitrusting.
Audi’s facelift voor de RS 3 staat klaar voor zijn onthulling, maar van veel stilstaan is er geen sprake. Een paar weken voor zijn lancering lieten de Duitsers hun vernieuwde krachtpatser al eens los op de Nürburgring en het resultaat is best indrukwekkend… Vooral als je net een exemplaar van de BMW M2 besteld hebt.
Renault en tennistoernooi Roland-Garros gaan al langer hand in hand en ook deze editie laat het automerk er van zich horen. Zo zijn de leveringen van hun nieuwe Renault 5 nog niet helemaal op gang gekomen maar krijgt die nu al een speciale editie… En jawel: die staat helemaal in teken van tennis.
UPDATE 27/06: Januari 2025 is terug salonmaand!
De kogel is door de kerk, automobielorganisatie Febiac - die de vorige 100 edities van het autosalon in Brussel organiseerde - zal in 2025 terug een salon organiseren op de Heizel in Brussel.
Audi trekt z’n facelift voor de Q8 nu ook door naar diens RS-versie, maar dat doet het niet zomaar. De krachtpatser krijgt er voor de gelegenheid ook een Performance-model bij dat nog meer pk’s ophoest… Zoveel pk’s, dat je SUV plots krachtiger is dan supercar Audi R8 ooit mocht zijn — rust in vrede.
Ford zit volop in zijn retrofase maar het is daarin niet alleen. Straks maken er namelijk twee iconische Fords een comeback, de Escort en de RS200, al is het niet Ford zelf die ze zal bouwen. In de plaats daarvan buigt Boreham Motorworks zich over het tweetal en het resultaat wordt méér dan gewoon een restomod.
Franse ontwerper Khalil Bouguerra van Virtuel-Car heeft blijkbaar kinderen op komst. Hij besloot om een RS-sausje te gieten over de stationwagen van de nieuwe Renault Clio - beter bekend als de Clio Grandtour. Het resultaat ziet er best goed uit.
Polestar heeft een modeljaarupdate (MY25) uitgerold voor de Polestar 2. Die kruipt daardoor dichter bij de recent gelanceerde Polestar 3 en 4 én krijgt vanaf de basis een rianter rijbereik.
Puristen sla woedend tegen je handbak, want Renault heeft het Clio R.S. 16-project naar de vuilbak verwezen. Waardoor de 2-liter sterke Clio met handbak voor altijd een concept zal blijven.
Maserati heeft eens een échte supercar met de MC20, maar dat is stiekem niet voor het eerst. 20 jaar geleden hadden de Italianen al eens een compromisloze krachtpatser in de catalogus maar de kans is groot dat je die intussen al vergeten was. Reden genoeg om die MC12 te eren met twee speciale edities.
Als er één ding is dat elektrische wagens ons al geleerd hebben, dan is het wel dat ze in staat zijn om vermogens in de autowereld naar een heel nieuw niveau te tillen. 1.180 pk in de Audi RS 3 van de toekomst? Het moet zonder problemen kunnen. Case in point? Deze 4ePerformance concept van ABT en Schaeffler.
Het jaar van de kleintjes, dat wordt 2019 zonder twijfel. Met onder andere een nieuwe Peugeot 208, Opel Corsa maar ook... een nagelnieuwe Renault Clio. Die doet het zonder elektrische variant maar krijgt wel een hybrideversie.
Recente reacties
Officieel: nieuwe BMW M5 is 727 pk sterke… plug-inhybride?! (2024)
Patserbak, wel toepasselijk voor wat misschien de laatste stuiptrekkingen van een M5 met ICE zijn...
Door GLENN 5 uur geleden
Opzij Duster!: SWM G03F is zevenzitter op benzine voor 21.990 euro (2024)
Mooi maar spijtig dat het een Chinees is ik koop liever iets van eigen bodem Erupees
Door Franky 9 uur geleden
Autosalon van Brussel is terug van weggeweest! (januari 2025)
Wat een goed nieuws,terug het vertrouwde autosalon in Brussel.Ik kijk er al met veel genoegen naar...
Door Autofreak 10 uur geleden
Hyundai Inster (2024)
eindelijk ev met klasse
Door janssens kary 10 uur geleden