Begin jaren '80 kocht ieder zichzelf respecterend merk wel een ander merk op, meestal met de bedoeling om dat ander merk nadien te verwaarlozen. Eens de herinnering aan het verwaarloosde merk is verwaterd, kan de naam terug worden opgevoerd. Zo ging het bij Skoda, zo werkte het bij Dacia en zo wil Peugeot het nu ook proberen met Talbot. Het merk werd overgenomen van Chrysler, werd nog wat gebruikt om wat ontwerpen van over te nemen.
Daarna werd het in de koelkast gestopt.
Tot nog toe zag de PSA-groep low cost-wagens vooral in de kleinere klasse, de 107 en C1 zijn wagens die goedkoop kunnen geproduceerd worden, terwijl ze aan dezelfde prijs als de concurrentie kunnen verkocht worden. Met het voorbeeld van Dacia zien ze bij PSA dat het ook anders kan. Ze gaan nu op zoek naar een Chinese partner om de productiekosten nog wat verder naar beneden te brengen. Voorlopig dus nog een studie, al lijkt het moeilijk om een Frans merk verkocht te krijgen in het Oostblok en verder, vooral wanneer ze dat merk eerst even in de vergeetput gedompeld hebben.
via: Cardisiac
Recente reacties
Kia EV3 kent nu ook zijn basisprijs: Vanaf 36.890 euro
De Volvo EX30 krijgt stevige concurrentie in het business segment.
Door JL 5 uur geleden
Vraag: Welke modale auto is uitgegroeid tot tijdloze schoonheid?
De e39 is voor mij ook een top favoriet, wel de geupdate versie zodat je de angel eyes hebt :p
Door Adriaan 10 uur geleden
Vraag: Welke modale auto is uitgegroeid tot tijdloze schoonheid?
Fiat Punto en Fiat Coupé
Door AVR 13 uur geleden
Belgische EV-rijder legt gemiddeld 114 km per dag af, trekt zich weinig van druk op stroomnet aan
Eens bij nagedacht ? - Dat eigenaars de auto niet graag aan de stekker hebben staan als ze gaan...
Door MarcJ 16 uur geleden