Uiterlijk lijkt er niet veel veranderd aan de nieuwe Freelander. De grootste verandering vinden we onder de motorkap. De 2.2 diesel wordt verkrijgbaar in 2 varianten. Eén met 190 pk(SD4) en één met 150 pk(TD4). Belangrijker in een SUV is natuurlijk het koppel, dat bedraagt respectievelijk 420 Nm en 400 Nm.
De krachtigste diesel zou 7 L/100km moeten verbruiken en via een automaat naar 100 km/u sprinten in 9,5 seconden. De 150 pk versie krijgt standaard een manuele 6-bak, die heeft een opgegeven verbruik van 6,2 l/100 km en sprint in 11,7 naar 100 km/u.
Verder neemt Land Rover een belangrijke stap in zijn geschiedenis door de Freelander ook te gaan aanbieden met voorwielaandrijving. Het heeft natuurlijk allemaal de maken met verbruik en CO2. De "eD4" zal net als de TD4 150 pk krijgen maar, dankzij het lagere gewicht, minder verbruiken. Een automaat is bij de eD4 ook geen optie.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Dus liever volle pot betalen, dan met overschot aan zonnepanelen ? En 2 aansluitingen... Als...
Door David 17 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
In mijn ogen helemaal niet zo dom. Dit heb ik zelf ook al overwogen wanneer ik full elektrisch zou...
Door Maarten 1 dag geleden
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 1 dag geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 1 dag geleden