Audi vond het tijd voor een facelift van de A5, zowel Coupé, Cabriolet als Sportback. Omdat de leveringen ervan wat vertraging oplopen, lijkt de wagen nog maar net in het straatbeeld te rijden maar de auto gaat al mee sinds 2007. De facelift krijgt nu wat extra trekken van de nieuwe A6, terwijl binnenin wordt gezorgd voor nieuwe lederkleuren, een nieuw stuurwiel en witte verlichting voor de displays.
Ook voor het exterieur zijn nieuwe kleuren beschikbaar.
Onder de kap vinden we een vernieuwde 1.8 TFSI terug. Tegenwoordig is deze goed voor 170 pk en 320 Nm. Audi zegt dat het verbruik 11 procent lager ligt dan bij de vorige versie, namelijk op 5,7 l/100 km gemiddeld. De 2.0 TFSI kennen we al, de nieuwe top-A5 is de 3.0 TFSI met kompressor, goed voor 272 pk. Bij de diesels levert de 2.0 TDI 163 pk, met een verbruik van 4,7l/100 km en een CO2-uitstoot van 122 g/km/ De 3.0 TDI krijgt twee vermogensversies, de fiscaalvriendelijke 204 pk en de sterkere 245 pk.
De dikke 4.2 V8 benzinemotor uit de S5 verdwijnt en maakt plaats voor een 3.0 TFSI met 333 pk. De S5 krijgt een nieuw differentieel en aangepaste stuurbekrachtiging.
Recente reacties
Elektrische Cupra Tavascan geprijsd: dit kost de Spaanse Volkswagen ID.5 (2024)
Volgens het artikel hierboven en de rest van het internet wordt dit model in China gebouwd door...
Door GLENN 19 uur geleden
Test: Mazda MX-5 ND3 - De laatste échte sportwagen (2024)
Het is niet voor niets dat je die supergrote velgen nooit in serieuze races tegenkomt. Daar zit...
Door this 22 uur geleden
Elektrische Cupra Tavascan geprijsd: dit kost de Spaanse Volkswagen ID.5 (2024)
De auto wordt in Europa gebouwd, dus er komt geen verhoogde importheffing.
Door chris 23 uur geleden
Column: Ik ben PK-moe, geef ons meer MX-5!
Ik blijf het toch jammer vinden dat Mazda de MX-5 zo'n laag vermogen blijft geven en nu zelfs de 2....
Door T-Lens 1 dag geleden