
Eén van de meest gekende sportwagens in de geschiedenis krijgt een verdiende krachtupgrade.
De Mazda MX-5 is altijd al een rijderswagen geweest met plezier voorop, de wegligging en controle van de wagens is geweldig. De enige opmerking die je zou kunnen geven is dat hij niet echt snel of krachtig genoeg was. Het huidige motor aanbod bestaat uit een 1.5-liter met 131 pk en een 2.0-liter met 160 paarden. Hierdoor heeft hij tegenover zijn concurrentie, Subaru BRZ en Toyota GT86, zowat 40 pk nadeel.
Iets goed aan WLTP
Dankzij de nieuwe uitstootregels moeten de jongens van Mazda de tweeliter onderhanden nemen om te voldoen aan de wetgeving. Nu blijkt dat ze het niet hebben kunnen laten om er toch wat extra kracht uit te puren. Zo zal hij binnenkort op 184 pk en 205 Nm kunnen rekenen waardoor toch weer wat sneller uit zijn startblokken sprint. Toch nog iets goed aan die nieuwe WLTP-regels.
Recente reacties
Optiefans: dit kost de ideale Mazda MX-5 (2023)
Ik zou altijd de sportstoelen nemen
Door Mathias 2 uur geleden
Optiefans: dit kost de ideale Mazda MX-5 (2023)
Klopt helemaal, maar we konden het niet laten ;-) Zonder is hij dus 32.290 euro (en klinkt hij...
Door Joram 5 uur geleden
Google Maps, Waze of TomTom: Welke navigatie gebruik jij in de auto?
Ik had vroeger altyd een TomTom. Maar de laatste tijd, gebruik ik "Here we go" op mijn mobiel....
Door Max 14 uur geleden
Optiefans: dit kost de ideale Mazda MX-5 (2023)
Niet om te willen muggenziften, maar zo'n uitlaat stond wel niet op het lijstje met must-haves. :-P
Door John 15 uur geleden