
Honda heeft lang genoeg geplaagd met kleine beetjes info en afgeplakte afbeeldingen van hun C-segmentbreak. Vandaag stellen ze de Civic Tourer officieel voor.
Honda bouwde de Civic Tourer specifiek voor de Europese markt en wil nog even aanvoelen of ook andere markten geïnteresseerd zijn in het concept. De Civic Tourer is alvast 23,5 centimeter langer dan de hatchbackversie. Tot aan de B-stijl zijn ze beiden gelijk, vanaf daar blijft de daklijn van de Tourer iets langer hangen dan die van de hatch. De kofferinhoud bedraagt 624 liter met rechtopstaande achterbank. Klap je die neer, kom je tot 1.688 liter bagageruimte. Wie dacht dat hij met de Skoda Octavia de recordhouder had besteld, ziet de Civic Tourer nu het record in de klasse overnemen.

Binnenin neemt de Tourer alles over van de vijfdeurs Civic, al zijn de materialen volgens Honda van iets kwalitatievere aard. Het nieuws over de actieve demping op de achteras gaf Honda al vroeger vrij.

Honda voorziet twee motoren voor de Civic Tourer; de 1.8 benzine met 142 pk en de 1.6 diesel die pas werd gelanceerd op andere modellen. Honda toont de Civic Tourer op de IAA in Frankfurt, pas in het eerste deel van 2014 staat hij bij de dealers.
Recente reacties
Vergroening op z’n best: Audi experimenteert met planten voor je autointerieur
En dan moet je op het werk uitleggen waarom er een bloempot chirurgisch verwijderd is van tussen uw...
Door Adriaan 3 uur geleden
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
Zelf in Duitsland is die logica zoek. Vroeger klopte dat misschien, maar de laatste jaren heeft er...
Door Adriaan 9 uur geleden
Subaru BRZ dan toch verkrijgbaar in Europa, maar niet bij ons (2023)
nog niet officieel bekend maar er zullen 10 BRZs beschikbaar zijn voor de Belgische markt,...
Door Tom 10 uur geleden
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
Dit. Het lijkt de logica zelve, maar helaas is dat niet in het geval in de meeste Europese landen...
Door FLP 11 uur geleden