Zwaai maar dag naar de atmosferische motoren van het merk uit Maranello. Toekomstige Ferrari's krijgen turbo's en hybridetechnologie.
Het Italiaanse merk heeft het steeds moeilijker om aan de strenge emissienormen te voldoen. Daarom zal het merk in de toekomst afscheid moeten nemen van hun atmosferische motoren. De eerste stap daarvan zien we nu al terug in de California T.
Hoofd van de motorafdeling, Vittorio Dini, wist het nieuwtje tegen Automotive News Europe te vertellen: 'We willen 20% minder CO2 de lucht inblazen tegen 2021. Daarom zullen alle toekomstige V8-motoren een turbo krijgen en V12 motoren gaan het doen met hybridetechnologie.'
Hitteprobleem
De reden waarom de V12-motoren geen turbo krijgen opgespeld maar het zullen doen met een afgeleid hybridesysteem van de LaFerrari is simpel: hitte-ontwikkeling. De motoren zouden te groot worden met de twee extra turbo's en zullen het veel moeilijker hebben om afgekoeld te geraken. Daarmee valt nog een merk ten prooi aan de turbomanie.
Wat denken jullie van deze evolutie voor Ferrari?
Recente reacties
Column: F*ck de EU, koop nu een Chinese EV!
Persoonlijk vind ik het een lastige. Europese merken vertragen de overschakeling en melken de...
Door JL 4 uur geleden
Parkeerhulp voortaan standaard op alle nieuwe auto’s, met dank aan de EU
Als de verzekering er al rekening mee houdt (want doen ze niet allemaal) dan zal dat hoogstens 5 à...
Door Jan 9 uur geleden
EU duwt door: Vanaf morgen verhoogde importtarieven op elektrische auto's uit China
We leven nu eenmaal in een politeike maatschappij van kapot belasten Ooit komt de boemerang terug...
Door Markse 9 uur geleden
Dit zijn de populairste EV's van België (ook particulier)
Interessante cijfers. Toch belangrijk om "privémarkt" goed te begrijpen : auto's die niet op een...
Door Jan 10 uur geleden