Porsche Panamera krijgt twee nieuwe plug-inhybrides (2020)

Porsche Panamera 4 Turbo S E-Hybrid 2020

Eind augustus werd de Porsche Panamera in het nieuw gestoken, waarbij het hybridegamma werd herleid tot een nieuwe 4S E-Hybrid. Stuttgart breidt dat gamma nu weer uit met de 4 E-Hybrid als basisversie, en de 700 pk sterke Turbo S E-Hybrid als topversie. Ook de 4S keert terug naar de catalogus.

De instapversie van het hybride Panamera-gamma (zowel de klassieke versie, de verlengde Executive als de Sport Turismo) is dus opnieuw de 4 E-Hybrid. Die haalt opnieuw 330 pk uit zijn 2.9 V6 biturbo, en combineert die met een elektromotor van 100 kW (136 pk) tot 462 pk. Hij krijgt wel een grotere batterij van 17,9 kWh, waardoor je volledig elektrisch ruwweg 50 kilometer ver geraakt. De sprint naar 100 km/u duurt 4,4 seconden, de topsnelheid ligt op 280 km/u.

Ook de Turbo S E-Hybrid keert terug naar het Panamera-gamma, maar met enkele paarden meer onder de kap. De 4.0 V8 biturbo produceert voortaan 571 pk, de elektromotor is ook hier het exemplaar van 100 kW (136 pk). Met een systeemvermogen van 700 pk tikt hij 100 km/u aan na 3,2 seconden, terwijl de topsnelheid op 315 km/u ligt. Ook deze topversie krijgt de batterij van 17,9 kW, waarbij je volledig elektrisch richting 50 kilometer ver moet geraken.

Porsche Panamera 4 Turbo S E-Hybrid 2020

Tot slot keert ook de Panamera 4S terug naar het gamma. Hij verpakt de 2.9 V6 biturbo onder zijn motorkap, goed voor 440 pk. De 4S sprint naar 100 km/u in 4,1 seconden, de topsnelheid ligt op 295 km/u. De nieuwe versies zijn vanaf nu te bestellen, zegt Porsche. Voor de Panamera 4 E-Hybrid betaal je 116.387 euro, voor de Panamera 4S 121.469 euro, en voor de Panamera Turbo S E-Hybrid 194.795 euro.

Auteur: Auteur: Wim Bervoets
Reacties: 0 reacties

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws