Verkoopcijfers Februari 2011: Het salon-effect

In dit rapport kunnen we voor het eerst het 'salon-effect' analyseren. Zo blijkt dat de inschrijvingen van bestelvoertuigen steeg met 33%, de inschrijving van trucks steeg met niet minder dan 95% in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar. Alles samen werden er 53.135 personenwagens ingeschreven, of 11,7 % meer dan vorig jaar. Bij de personenwagens blijft Renault nummer 1, na een erg sterke groei in januari, en tekent Dacia opnieuw een schitterende groei van 130% op. Opvallende nieuwkomer is SsangYong, die verkopen in 2011 opnieuw wagens, wat het groeien niet moeilijk maakt. In de top drie zien we Peugeot een plekje stijgen, nu op nummer 2, Volkswagen zakte een plekje, naar 3.

Laatst gepubliceerd

Reacties (4)

Plaats een reactie
Quin 11:26
afbeelding van Quin

BIjna 20% voor Alfa Romeo, ook schoon sprongske.

En Lancia - 18% :^)

Kenny 17:11
afbeelding van Kenny

Jammer dat Infinity het niet zo goed doet in ons landje. Dat is nu eens een merk dat ik mis op de baan :-)
En wie zou de trotse eigenaar zijn van die ene Morgan? ^^

Pieter Aertgeerts 18:20
afbeelding van Pieter Aertgeerts

Kenny, de doelstelling van Infinti in België is ook om maar (ik dacht) maximaal 400 stuks te verkopen per jaar, net om hun slogan waar te maken: wees anders, extravagant. Het is dus eerder een strategie.

Kenny 20:21
afbeelding van Kenny

Thx voor de verduidelijking Pieter ;-)
Wel tof dat Inf. zo een strategie nastreeft, da's eens wat anders dan verkoop-zo-veel-mogelijk.

Uw reactie

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws