De Cygnet, die ene Aston Martin die de naam niet waardig is, zou in 2013 een elektrische variant krijgen. Gewoon, om het nog erger te maken dan het al was. De te dure Toyota iQ EV zou een 63 pk sterke elektrische motor onder zijn kleine kap krijgen, aangedreven door een 11 kWh lithium-ion batterij. De sprint naar 100 zou hij doen in 14 seconden, al willen wij met zo iets precies liever niet op de autostrade. De topsnelheid bedraagt 215 km/u. Met een volle batterij zou je 105 kilometer zoet zijn, voldoende dus om naar de bakker of supermarkt te gaan. Is de batterij plat, dan kan je in amper 15 minuten je batterij voor 80% heropladen. Waarom ze plots met 80% werken? Dat vragen wij ons ook af.
Via Car Magazine
Recente reacties
Ruim 3.000 AdBlue-klachten bij Peugeot, Citroën en Opel: Testaankoop eist schadevergoeding
Stellantis kan blijkbaar alleen rommel verkopen. Zowel hun puretech wetbelt motoren als hun diesels...
Door Tichko 10 uur geleden
Is de Duitse auto-industrie op sterven na dood?
Ze doen het zichzelf aan door naar de pijpen te dansen van de aandeelhouders die op korte termijn...
Door this 13 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
jij kent er duidelijk weinig van. 20kwh/100km aan 15c/kw laden thuis is 3euro per 100km. Zoek mij...
Door jos 13 uur geleden
Ferrari stuurt SF90, 812 GTS en Roma op pensioen
Als het een andere naam krijgt, is het dan nog een facelift?
Door this 17 uur geleden