Sinds begin maart hebben de PSA-groep (met Citroën en Peugeot als automerken) en General Motors (met Chevrolet en Opel als automerken op onze markt) een overeenkomst, waarbij GM zeven procent aandelen heeft in de Franse groep. Op dat moment leek het een goed idee, want zo konden de ontwikkelingskosten voor de Europese modellen gedeeld worden en leek men de verliezen te kunnen beperken. Toch blijkt de aandelenovername nu niet zo'n goed idee meer.
Sinds begin maart zakten de aandelen van PSA namelijk met zowat 56 procent, waardoor de oorspronkelijke investering van GM (320 miljoen euro) nu nog slechts de helft van zijn waarde heeft.
Bij GM wachten ze nog even af om te kijken of de waardevermindering al dan niet tijdelijk is. PSA kende in 2011 maandelijks 200 miljoen euro verlies en sloot af met een negatief saldo van 652 miljoen euro. Het eerste halfjaar van 2012 zag de groep zijn verkoop dalen met 14 procent.
Bron: Bloomberg
Recente reacties
Opinie - Neen, de elektrische auto is niet ten dode opgeschreven (ook niet na de Vlaamse EV premie)
We leven al in die toekomst hoor, ze zijn daar nu volop mee bezig. De verwachting is dat die dingen...
Door this 14 uur geleden
Zo banaal ziet nieuwe Audi A5 Avant zonder opties er uit
Lijkt wel een Hyundai
Door Peter 17 uur geleden
Opinie - Neen, de elektrische auto is niet ten dode opgeschreven (ook niet na de Vlaamse EV premie)
Gelukkig zal er in de toekomst eveneens uitgebreid onderzoek gedaan worden naar synthetische...
Door Luc VH 18 uur geleden
Zo banaal ziet nieuwe Audi A5 Avant zonder opties er uit
Audi had al eerder dit jaar aangekondigd een high end en exclusief merk te worden voor de rijders...
Door Benny Dormaels 1 dag geleden