Ook Gumpert dreigt failliet te gaan

We vullen het rijtje even aan. Melkus: failliet. Saab: failliet. De Tomaso: te koop. Artega: failliet. Zo goed als allemaal binnen het jaar. En het rijtje krijgt er een naam bij, de Duitse supercarbouwer Gumpert. Die laatste heeft vandaag officieel insolventie aangevraagd. Gumpert werd in 2004 opgericht door de gelijknamige Duitser die van Audi kwam. Maar gezien de exclusiviteit, enorme racing-mentaliteit en uitblijvende verkopen in het verre Oosten lijkt Gumpert het financieel niet te kunnen blijven trekken. Er werden nieuwe modellen beloofd, maar het tekort aan cash hield die modellen op de tekentafel. Hoe het verder moet met Gumpert zal de tijd uitwijzen.

Via Autoblog.nl

Reacties: 6 reacties

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties (6)

Plaats een reactie
Yvesw 18:49
afbeelding van Yvesw

:-(

duckje 19:02
afbeelding van duckje

waarom gaan al die kleine merkjes ten val?

was het niet marchionne van fiat die zei dat er uiteindelijk enkel nog 5 a 6 grote concerns gingen overblijven en dat er daarnaast enkel nog plaats was voor zeer exclusieve, kleine merken. en kijk welke er nu juist ten onder gaan...

Techno Patat 19:20
afbeelding van Techno Patat

@Duckje: Pagani en koeningsegg slagen erin om dingen te maken die sneller zijn, luxueuzer, mooier en die NOG meer tot de verbeelding spreken!

Gumpert maakt het ultieme trackmonster, maar het gros van de rijken kan daar nooit mee om! Er zullen inderdaad nog wel wat exclusieve overblijven, maar dan wel degene die zich goed weten te verkopen!

Kenny 19:58
afbeelding van Kenny

Wat een zonde. Het is echt jammer dat zulke merken ten onder gaan. De echte liefhebbers kunnen zich niet aanschaffen, en diegenen die het wel kunnen aanschaffen volgen liever de rijke kudde en kopen een 'exclusieve' Lambo of Ferrari, om hem eventueel daarna te verkrachten.

De Gumpert was echt nog de defenitie van een hardcore, no nonsense trackwagen. Ik kan moeilijk equivalenten opsommen...

@j3T: nicheproducten moeten er net zijn om de mainstream te verbreken, net daarom is het een zonde dat zo'n dingen verdwijnen ;-)

duckje 20:53
afbeelding van duckje

@Techno patat: en met een pagani kan wel iedereen om? en men fluisterd ook dat bij koenigsegg de portemonie redelijk licht is. maar dat een koenigsegg of pagani nog meer tot de verbeelding spreekt: akkoord!

Techno Patat 22:32
afbeelding van Techno Patat

Nee, niet op de limiet ;)! Maar op de boulevard van cannes is het wel een pak comfortabeler dan zo een gumpert waarvan je de zetels niet eens naar jouw wens kan zetten...
En daar zullen ze dan ook wel voor gebruikt worden ;)!

En nog iets dat voor mij wat afbreekt: een Audi V8 tegenover een eigen V12 speciaal voor hun door AMG gebouwd/aangepast of een eigen ontworpen V8... Dat doet toch meer dan een rs4 motor met een turbo...

Gumpert is fantastisch goed in snelle auto's maken, en dat hadden ze moeten doen! Bouw een racesagen die alles omver rijdt in z'n klasse en de mensen zullen wel je straat auto ter homolegatie kopen (Clk gtr iemand?)!

Maar gewoon zo een auto bouwen die ondersteboven kan rijden in een tunnel? Meh, eerst zien/doen dan geloven ;)!

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws