Tesla Model S verkoopt beter dan Duitse vlaggenschepen in Europa

tesla-model-s-2018_01

Met 16.132 verkochte eenheden vorig jaar doet de Tesla Model S het in Europa beter dan gerief zoals de Mercedes S-Klasse, BMW 7 Reeks en Audi A8. We kunnen de elektrische sedan smaken, al moet er wel stevig getekend worden in de kantlijn.

Hoewel Tesla nog steeds geen groene cijfers kan neerschrijven neemt de verkoop van haar modellen jaarlijks een stevige sprong. Zo ook vorig jaar, want er werden in 2017 maar liefst 30% meer Model S'en verkocht dan het jaar voordien. Voor een totaal van 16.132 stuks. Waardoor je kan stellen dat de Tesla het beter doet dan een Mercedes S-Klasse (13.359) en een BMW 7 Reeks (11.735).

Alleen...

Alleen is de Model S natuurlijk geen rechtstreeks rivaal voor die vlaggenschepen van de Duitsers. Wel op prijsvlak maar een 7 Reeks, A8 en S-Klasse zijn niet alleen nog een stukje groter, ze zijn ook tig malen beter afgewerkt. volledig elektrisch zijn ze dan weer niet, dus daar heeft Tesla dan weer een streepje voor.

tesla-model-s-2018

Al is het echter de vraag hoe lang nog voor dat streepje weggegomd wordt. Zo werkt elke Duitse constructeur aan een elektrisch vlaggenschip. Zelfs Porsche, dat dit jaar de Mission e nog zou gaan verkopen, een elektrische sedan die sneller zijn batterijen op kan laden, gebruik maakt van het universele laadnetwerk van superchargers (CCS) en... de afwerking van een Porsche heeft binnenin. Het is dan ook maar de vraag of Tesla 'marktleider' kan blijven in het segment van de elektrische sedan.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 5 reacties

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties (5)

Plaats een reactie
Renaat Moerman 19:56
afbeelding van Renaat Moerman

Hoe Tesla marktleider kan blijven ? Heel eenvoudig : door het supercharger netwerk. De rest moet daar nog aan beginnen ... bovendien verwacht ik dat ze wel weer met iets nieuws zullen komen van zodra de Duitsers hun gerief klaar hebben.

Adriaan 22:23
afbeelding van Adriaan

2018 is het jaar van pompen of verzuipen voor tesla vrees ik, ofwel slagen ze erin de model 3 te gaan produceren op een behoorlijk tempo, ofwel gaan ze een heel moeilijke tijd tegemoet. Dat ze geen marktleider meer gaan zijn in het segment van de luxe limousines, daar gaan ze niet wakker van liggen, maar ze gaan toch hoogdringend wat van hun beloftes moeten waarmaken , en dan zeker van de 3.

Waxweazel 08:54
afbeelding van Waxweazel

Beetje appelen met peren vergelijken dus.
Zo kan je ook stellen dat de Model S meer verkoopt dan de Ferrari 812 Superfast ...

Eigenlijk wel straf dat het model zoveel verkoopt ondanks de gekende problemen die er zijn wat betreft afwerking.

Mathieu 10:22
afbeelding van Mathieu

Ach ja, nu is het nog allemaal vrij "nieuw" de Tesla's, je ziet ze meer en meer, maar nog niet op elke hoek van de straat.
Eenmaal ze meer ingeburgerd gaan geraken en de concurrentie volgt, zit er maar één ding op voor Tesla en dat is de afwerking omhoog krikken. Want de problemen krijgen toch meer en meer geruchtbaarheid.

andre123 16:54
afbeelding van andre123

ik sluit me aan bij adriaan,met alle respect voor de voortrekkersrol die ze spelen

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws