Hyundai is volop bezig met het ontwikkelen van een sportievere variant van de nieuwe i20. Die zal het N-achtervoegsel krijgen en - volgens de laatste geruchten - zo'n 250 pk opwekken. Als 'ie het uiterlijk krijgt van deze render van Designrm, dan zijn we nu al verkocht.
De Belgische markt kan Hyundai wel smaken. Maar een betaalbaar scheurijzer, die ontbreekt nog. Daarvoor is de Genesis Coupé een stuk te duur en de Veloster Turbo net niet scherp genoeg. Al is er verandering op komst. De Zuid-Koreanen hebben het op zich genomen om performantere versies te creëren van hun modellen onder de N-badge. Niet gek als je bedenkt dat ook Kia ondertussen de Cee'd GT in het gamma heeft staan.
Remco Meulendijk besloot alvast niet te wachten op de officiële plaatjes en gaf zijn interpretatie van de i20 in Hot Hatch-trim. Daarbij tikt 'ie alle vakjes aan; een stevige voorbumper, zijschorten & velgen van de Veloster Turbo en een spoiler achterop. Het ziet er alvast lekker dik uit. Of het in de buurt komt met de realiteit... daarvoor moeten we wachten tot volgend jaar, want dan zal Hyundai zelf haar i20 N voorstellen.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 17 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 17 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden