Tegelijk met de Golf GTI haalt Volkswagen ook het doek van de plug-inhybride GTE en de dieselversie GTD. Alle drie beleven ze hun publieksdebuut op het salon van Genève.
Visueel nemen zowel de Golf GTE als GTD de sportieve styling van de GTI over. Maar waar de benzineversie rode accenten gebruikt, vervangt de plug-inhybride die door een blauwe kleur en de dieselversie door een zilveren. De Golf GTE combineert met een ingewerkte uitlaat, de Golf GTD houdt het op een dubbel exemplaar aan de linkerkant.
Onder de motorkap combineert de GTE een 1.4 TSI viercilinder turbobenzine van 150 pk met een elektromotor van 115 pk. Het gecombineerde vermogen bedraagt 245 pk, evenveel als de nieuwe Golf GTI. Het koppel ligt met 400 Nm iets hoger. Volkswagen monteerde een grotere batterij van 13 kWh en mikt op een elektrisch rijbereik van 60 kilometer. De elektrische topsnelheid bedraagt 130 km/u.
Ook de GTD blaakt met 400 Nm van koppel. Hij haalt dat uit een 2.0 TDI-viercilinder, die 200 pk produceert. Standaard is hij gekoppeld aan een DSG-versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verzetten.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden