Volkswagen gooit een nieuwe motorisatie in de Polo. De 1.4 TSI met 140 pk. Dat is een doorontwikkeling van de bestaande 1.4 TSI maar deze versie is zuiniger (4,7l/100 km, 108 g/km CO2) en sneller en vult voor de Polo het gat tussen de 1.2 TSI met 105 pk en de 1.4 TSI (180 pk) uit de GTI op. De Polo BlueGT haalt 210 km/u en legt de 0-100 km/u af in 7,9 seconden. Dat is slechts een halve seconde minder dan de Golf GTI.
Dat hij zo zuinig kan zijn, is te danken aan de
uitschakelbare cilinders. Bij matige belasting worden namelijk twee cilinders uitgeschakeld. Deze motor is ook een nieuw passtuk voor het MQB-platform waarmee VW op het salon van Genève uitpakt. De volgende Polo zal volledig zijn aangepast aan dit platform, net als de volgende Golf en de Audi A3. {{galerij}}
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 1 dag geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 2 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 3 dagen geleden