De enige CR-Z's die ik op de weg ben tegengekomen, moeten wel die uit onze rijtesten zijn en ik denk niet dat ik de enige ben. Honda denkt er dan ook aan om de CR-Z uit het gamma te halen in Europa.
De Europese verkopen vallen namelijk tegen, in zodanige zin dat Honda het niet meer nuttig acht om de semi-sportieve CR-Z te blijven aanbieden. Ook een volgende generatie CR-Z zou niet naar Europa komen. Diezelfde piste zou gevolgd worden voor de Insight. Beide wagens werden als hybride aangeboden op onze markt, maar vooral bij de CR-Z vielen de prestaties tegen. Er kwam al van bij de lancering in 2010 kritiek op het vermogen dat met 122 pk geen hoge toppen scheerde, het bewijs levert de 9,1 seconden voor de 0-100 km/u tijd. Ook het opschroeven van het vermogen tot 135 pk bracht geen soelaas. Toch is er een lichtpuntje, want de Jazz Hybrid en de NSX met hybrideaandrijving zouden wel nog steeds op de planning staan voor Europa.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Mij lijkt het dat de (negatieve) reacties hier vooral komen van mensen die een eigen vennootschap...
Door Bjorn 1 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Een mooi voorbeeld van: "wij van wc-eend, raden wc-eend aan"
Door Adriaan 1 uur geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Wat kost de picanto as automaat?
Door Margriet Knijf 3 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat doe je dan als je 2 elektrische wagens hebt? 1 via de werkgever en 1 privé. Dan moet je ook...
Door Wim Vanhove 17 uur geleden