![bmw harald kruger CEO bmw harald kruger CEO](https://autofans.be/sites/default/files/styles/artikel_intro/public/media/2019/BMW/anderefotos/bmw-harald-kruger_02.jpg?itok=06sHrYDs)
Na amper 5 jaar zal Harald Krüger vanaf mei 2020 zijn CEO-fakkel doorgeven bij BMW. Waardoor het Duitse automerk op zoek mag naar een nieuwe leider om de gigant sterk te verankeren richting de toekomst. Iets waar Krüger niet altijd in wist te slagen.
Na 27 jaar onder de vleugels bij BMW op verschillende afdelingen zal CEO Hareld Krüger eind april van 2020 het roer verlaten van het Duitse schip. Waardoor BMW op zoek mag naar een nieuwe topman. Die zal al volgende week worden gekozen tijdens een bestuursvergadering op 18 juli. In de wandelgangen wordt alvast Oliver Zipse getipt, de Production Chief van het merk. Zipse, een 55-jarige Duitser, is grote believer van elektromobiliteit en experimentele ontwikkelingen. Zo was hij de leidende kracht achter het "exoskelet" voor werknemers in BMW's fabriek in Spartanburg.
Exit Krüger niet onverwacht
Het vertrek van huidig topman Krüger komt niet als donderslag bij heldere hemel. Al lang doen de geruchten de ronde dat de bestuursleden van BMW niet helemaal tevreden zijn met het geleverde werk. Daarnaast mankeerde hij misschien wel de flair die een CEO nodig heeft. Zo viel Krüger bij zijn eerste vertoning als CEO tijdens het autosalon van Frankfurt 2015 nog flauw tijdens zijn presentatie. Met alle nationale en internationale camera's op de nieuwe CEO gericht is dat natuurlijk allerminst een slimme publiciteitsstunt.
![bmw harald kruger CEO bmw harald kruger CEO](/sites/default/files/styles/artikel_body/public/media/2019/BMW/anderefotos/bmw-harald-kruger_01.jpg?itok=2O2AYwdq)
Daarenboven lijkt Krüger het slachtoffer te zijn van een reeks middelmatige beslissingen en een sterk veranderende markt, al dan niet door zijn toedoen. Gedurende zijn huidig leiderschap is BMW qua verkoop autolengtes verloren op Mercedes. Audi, die hebben dan weer duidelijk te kennen gegeven dat het zwaar zal focussen op elektrificatie, waardoor de investeerders weten waar ze aan toe zijn. BMW, dat zweeft wat in het onwetende. Zo toont het met haar NEXT-evenementen één richting (EV's) maar laten ingenieurs van het merk een duidelijke andere richting uitschijnen (EV's zijn rommel).
Waardoor BMW dringend nood heeft aan een sterke figuur helemaal bovenaan de top.
Recente reacties
Juich: Audi stopt met valse uitlaten!
Wel raar dat ze dit vragen én krijgen, terwijl bij de EV's de kleinste botsing al richting...
Door this 8 uur geleden
Juich: Audi stopt met valse uitlaten!
De sierstukken van de uitlaat zijn niet verbonden met de uitlaat op zich. Er is met andere woorden...
Door HH 20 uur geleden
Juich: Audi stopt met valse uitlaten!
Komt ook omdat ze gestopt zijn met dieselmotoren voor de nieuwe S5. Die valse uitlaten voor de S6...
Door Yeelen Moller 1 dag geleden
Officieel: nieuwe Audi A5 vervangt de A4 als berline én break (2024)
Dan is er geen verschil in kofferruimte tussen de zuivere brandstofversies en de plug-in-hybride...
Door Mathieu 1 dag geleden