Officieel: Range Rover Evoque bijgepunt (2023)

Range Rover Evoque facelift 2023

Land Rover heeft de Range Rover Evoque een subtiele opfriskuur gegeven. Die pakt uit met aangepaste lichten, schermen en komt desgewenst met een volledige ledervrij interieur.

Exact een week na de facelift van de Discovery Sport trekt Land Rover nu het doek van de Range Rover Evoque facelift. Die pakt uit met zowat dezelfde nieuwigheden én gooit een nieuw lichtsignatuur in de mix!

Ledervrij

Met dik vier jaar op de teller kan je de Evoque bezwaarlijk een kranig oudje noemen. Toch vond Land rover het tijd voor een bijpuntsessie. Daarvoor mag je vooral het Pivi Pro2-infotainmentsysteem bedanken. Dat gloednieuwe systeem van Land Rover komt nu ook in al zijn gebogen glorie naar de Evoque. Gebogen, in die zin dat het 11,4-duim grote scherm als het ware over het dashboard lijkt gesmolten. Dankzij een geoptimaliseerde bedieningsinterface moeten alle belangrijke functies amper twee tikken op het scherm weg zijn.

Range Rover Evoque facelift 2023

Verder introduceert Land Rover in het interieur een bergvak voor je smartphone met inductielaadsysteem. Draag je milieu hoog in het vaandel maar heb je dan nog niet door dat je beter geen SUV koopt, dan kan je een volledig ledervrij interieur krijgen. Een stevig panoramisch dak maakt de sfeer af binnenin.

De roodste achterlichten ooit

Aan de buitenkant profiteert de Evoque van enkele kleine wijzigingen. Vooral het lichtwerk wordt in het nieuw gestoken. Zo zijn er nieuwe "Pixel-koplampen" en krijg je achteraan "superrode achterlichten". Jep, dat is een term die Land rover daadwerkelijk gebruikt om de nieuwe achterlichten van de Evoque te omschrijven. Een opgefriste grille, nieuwe koetswerkaccenten en -kleuren maken het plaatje af.

Range Rover Evoque facelift 2023

Onderhuids vallen er bij de facelift geen nieuwigheden te rapen. Naast de milde-hybridemotoren is er ook nog een plug-inhybride. Die P300e koppelt een 1.5-liter driecilinder turbobenzine aan een elektromotor en een accu van 14.9 kWh. Het resultaat is een systeemvermogen van 309 pk en een theoretisch elektrisch rijbereik van - hou je vast - 48 kilometer. Met een CO2-uitstoot van 31 g/km is deze uitvoering vanaf volgende maand natuurlijk minder interessant voor de zakelijke rijder. Dan toch maar werk maken van een EV, Land Rover?

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws