Mercedes E63 AMG voorgesteld

UPDATE : film Wat Mercedes omschrijft als een dynamische sportieve sedan met hoge dagelijkse bruikbaarheid is voor ons de sportiefste telg van de nieuwe E line-up. Zoals de naam al stiekem verklapt ligt de bekende 6,3 liter grote V8 in het vooronder die in de E goed is voor 525 pk en 630 Nm koppel. In tegenstelling tot de concurrentie doet Mercedes dus geen beroep op de turbo technologie om hun wagens krachtiger te maken. De nieuwe MCT-7 bak en verschillende nieuwe snufjes op motorisch vlak zorgen ook hier voor de stroostende woorden voor onze groene vrienden.

Die nieuwe transmissie heeft drie standen waar het kiezen is tussen C (controlled efficiency), S (sport), S+ (vrij duidelijk) en M (manual). Ook geen compromissen in de ophanging, je hebt opnieuw zelf de keuze hoe je je AMG Ride Control systeem instelt. Nieuwe veercomponenten achteraan die gebruik maken van lucht zorgen voor de optimale rijeigenschappen ongeacht de belading. Een andere stuurinrichting en hermapping van de elektronische servo zorgen voor betere feedback van het stuurwiel.
Het ESP systeem zoals we al kennen uit de SL en C AMG modellen is opnieuw instelbaar en kan zelfs volledig uitgeschakeld worden, wat een enorme druk legt op de 285/35 R18 banden achteraan.

Uiterlijk zien we de Nieuwe AMG stijl opduiken, zowel bij de voor-als achterbumper die trouwens een kwartet hoekige uitlaten huisvest. Het interieur krijgt ook een pepkuur met het sportstuur en dito zetels, standaard al volledig in leer uitgevoerd, aluminium pedalen en instaplijstjes. Deze hoge prestaties gaan hand in hand met de nieuwste veiligheidssnufjes: Attention assistant, brake assist, Pre-safe en nog veel meer zijn allemaal te vinden op deze snelste E.

E63 AMG
E63 AMG
E63 AMG
E63 AMG
E63 AMG

 

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
Hannes 13:24
afbeelding van Hannes

De eerste mercedesserie ooit die ik mooi vind. Toffe aangave wanneer je moet schakelen.

VonStroke 10:24
afbeelding van VonStroke

Ik vind het interieur maar een koud boeltje. Het uiterlijk kan me ook al niet echt volledig bekoren. Liever een XF-R of M5 dan toch.

Uw reactie

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws