Volgens de definitie is geen enkele groene wagen op de baan goed genoeg voor de bekende en gekende schoonheidspremie van x-procent. De mooie getallen die ze ons dagelijks voorschoten zijn onhaalbaar en liggen gemiddeld veertig procent lager dan de werkelijkheid. Dat meldt een Nederlands onderzoek dat zo'n 240.000 groene wagens onderzocht. Het te gemakkelijk toekennen van de premie zou de oorzaak zijn.
"De Europese milieutesten zijn te soft" zo zegt Marc Pecquer van de KdG Hogeschool. Er moet dus gewerkt worden aan strengere normen en de regeltjes moeten verstrengen. De overheid weet dit maar lijkt de kat nog uit de boom te kijken. Het zou volgens hen nog jaren duren vooraleer zulk iets op punt gesteld is. Als resultaat is het effectieve effect van die groene wagens dan ook een pak kleiner dan initieel gedacht/gehoopt. Geef ons dus nog maar steeds een XF-R of Porsche 4S Targa.
Via De Morgen
Recente reacties
Test + video: Hyundai Ioniq 5 N - geloof de hype (2024)
Duidelijk fans. Helemaal mee eens dat je merkt dat het een auto gemaakt is door rijders. Om echter...
Door Frederik 1 dag geleden
Ruim 3.000 AdBlue-klachten bij Peugeot, Citroën en Opel: Testaankoop eist schadevergoeding
onze garagist vertelde me dat het belangrijk is voor het systeem, dat je altijd je tank voltankt...
Door ineke de vries 1 dag geleden
Gedaan met sportstoelen: Recaro is failliet
Blijkbaar zullen de sportstoelen gewoon blijven bestaan, de Japanse en Amerikaanse divisies staan...
Door Nick Van Hemelryck 2 dagen geleden
Renault Duster (2024)
Ik rij al 13jaar met een Dacia Duster een diesel en nog geen probleem gehad en ik heb nu 335.230Km...
Door Georges Jordens 2 dagen geleden