Maserati heeft de supercarsmaak te pakken. Sinds het zijn MC20 onthulde heeft het daarvan namelijk ook al een extremere versie gebouwd — toepasselijk genaamd MCXtrema — maar er is één probleem: daarmee mag je de openbare weg niet op. Tijd dus voor een extremere MC20 waarmee je dat wél mag.
We meldden het eerder deze week nog: Maserati zit even in een dipje… Of toch qua verkoop want kijk je naar hun modellen, dan is er geen vuiltje aan de lucht. Zo pikken ze in op de SUV-trend met hun Grecale, hebben ze een gloednieuwe GranTurismo én GrtanCabrio compleet met elektrische versies en hebben ze voor het eerst sinds decennia terug een supercar in de catalogus: de MC20. Die kreeg intussen ook al een open versie — de Cielo — en MCXtrema-variant die specifiek ontwikkeld werd voor het circuit, maar dan waren de Italianen blijkbaar nog niet klaar.
Tussen MC20 en GT2
Maserati heeft namelijk een eerste afbeelding gedeeld van wat ze zelf een nieuw toppunt voor hun gamma noemen. Daarop zien we eigenlijk niet veel meer dan een stukje voorvleugel maar dat geeft misschien al genoeg weg. Die voorvleugel doet namelijk op zijn zachtst gezegd denken aan die van de MC20 en dat geldt ook voor de koplamp. Achter die koplamp zien we echter wel een stel kieuwen dus dat kan maar één ding betekenen: dit apparaat wordt weer een stukje extremer. Reken dus op een supercar met de beginselen van een MC20 maar waar het eindpunt ligt, dat is nog even afwachten.
Maserati geeft ook toe dat het gaat om een “evolutie van de MC20”, maar dan met de competitieve genen van racewagen Maserati GT2. Zo moet de nieuwkomer uitpakken met allerhande innovaties op vlak van technologie en aerodynamica maar denk daarom niet dat je hier opnieuw naar een stukje speelgoed voor het circuit staat te kijken. Zo beloven de Italianen meteen ook dat inzetbaarheid op de openbare weg niet opgeofferd wordt dus in tegenstelling tot de MCXtrema zal je je hiermee wél op straat mogen vertonen. We leren er alles over op 16 augustus, wanneer het doek eraf gaat tijdens de Monterey Car Week.
Recente reacties
Gedaan met sportstoelen: Recaro is failliet
Blijkbaar zullen de sportstoelen gewoon blijven bestaan, de Japanse en Amerikaanse divisies staan...
Door Nick Van Hemelryck 17 uur geleden
Renault Duster (2024)
Ik rij al 13jaar met een Dacia Duster een diesel en nog geen probleem gehad en ik heb nu 335.230Km...
Door Georges Jordens 21 uur geleden
Renault Duster (2024)
Ik heb 8 jaar met dacia logen gereden dan 5 jaar met dacia stepeway en nu dacia duster .ik ben...
Door willy 22 uur geleden
3.250 euro: Dit is de goedkoopste 2dehands-EV van België (en hij is praktischer dan buurmans Tesla)
En nog 25% EV-premie, je krijgt dus nog 800 € terug. Allen daarheen!
Door John 1 dag geleden