Of je nu wel of niet in het multicultureelste stukje van The USA bent geweest, één ding weet je alvast zeker van New York City: de wereldbekende Yellow Cab's die er in overvloed rondrijden. 24 uur op 24, 7 op 7 zijn ze beschikbaar. Er rijden er zoveel rond dat het zelfs de oorzaak is van het dagelijkse fileleed. Sommige momenten zie je gewoon geen andere wagens dan de gele Ford Crown Victoria's. Zijn die 2.000 extra taxi's dan eigenlijk wel nodig?
Enige tijd geleden meldden we dat de Crown Victoria's uit het New Yorkse straatbeeld zullen verdwijnen. Deze worden vervangen door Nissan NV200 busjes. "Want die hebben meer zitplaatsen, zijn zuiniger en dus beter voor het milieu". Meer zitplaatsen? In 95% van de gevallen zit er maar één persoon in de taxi waardoor we dat argument al links kunnen laten liggen.
Geschat wordt dat het verkeer ongeveer een vertraging van 12 procent te wachten staat. Je zal wel 60 seconden minder moeten wachten om een beschikbare taxi te vinden. Per jaar is dit ongeveer $ 500.000.000 verlies door de 12 procent vertraging. De eerste twee jaren maakt dat niet veel uit want New York City vangt dik $ 1.000.000.000 aan de 2.000 taxi-licenties. Maar dan...
Pittig detail aan het taxi-verhaal. Momenteel staat het plan nog in wacht door de vele klachten. Die komen niet van de bewoners maar van de huidige taxibedrijven. Die zijn meer concurrentie niet zitten...
Onderstaande foto is door mezelf genomen op een willekeurig moment... Taxi overload?
Recente reacties
Officieel: BMW 3 Reeks krijgt flink groter plug-inhybride rijbereik na update (2024)
* no comment * ;-) Buiten dan: no way dat je uit de huidge 12kWh accu al 60km range haalt, eerder...
Door moodystarfish 20 uur geleden
Stop de persen: Alfa Romeo gaat nummerplaten vanaf nu in het midden plaatsen
Alhoewel ik de neuzen van Alfa's altijd wel kon pruimen, stoorde ik mij toch ook wel iedere keer...
Door John 20 uur geleden
Officieel: BMW 3 Reeks krijgt flink groter plug-inhybride rijbereik na update (2024)
Doet mij opeens weer denken aan die discussie die we hier eens gehad hebben over plugin hybrides:...
Door John 20 uur geleden
Eerste test: Citroën C3 en ë-C3 - de eerste betaalbare en multi-inzetbare EV? (2024)
23.300 euro is geen geld voor een A segmentertje dat even geleden nog pakweg 11000 euro koste
Door R 1 dag geleden