Lamborghini heeft zijn huisstijl klaargestoomd voor de toekomst, en daar hoort ook een kersvers logo bij… Alhoewel, “kersvers”: van wat afstand ziet het schildje er gewoon hetzelfde uit als voorheen. Wat er dan precies verandert, vraag jij je af? Kom, we gaan er samen naar op zoek.
Logo’s zijn er om te veranderen, dat hoef je de marketingafdelingen van autofabrikanten alvast niet te vertellen. De afgelopen jaren scherpten namelijk flink wat constructeurs hun beeldmerk aan, de ene al wat opvallender dan de andere. Peugeot koos bijvoorbeeld voor een compléét nieuw logo terwijl Porsche het hield bij wat andere testuurtjes en kleurtjes, maar het vaakst zagen we merken de sprong wagen van 3D naar 2D… Zo ook Lamborghini.
Klaar voor het nieuwe Lamborghini
Maak namelijk kennis met het nieuwe schildje dat voortaan op hun supercars zal kleven en breek je kop gerust even over wat daar nu precies zo nieuw aan is. De opvallendste wijziging hebben we alvast verklapt want ook Lamborghini’s logo doet het nu met twee in plaats van drie dimensies. Daardoor ziet het schildje er niet meer uit alsof het uit je scherm puilt en ook de iconische stier oogt bijgevolg wat minimalistischer. Die ziet zijn spieren nu gewoon geaccentueerd worden door middel van zwarte vlakken terwijl de rest goudkleurig blijft, maar dan wel een tintje lichter dan voorheen. Verder werd het lettertype strakgetrokken en dat merk je vooral aan de ‘O’ in de naam — als je ’t echt moet weten.
Deze stijl zal Lamborghini met lettertype en al doortrekken naar al zijn marketingplatforms, dus ook de websites krijgen een make-over. Daarmee moet alles — aldus de Italianen — wat meer in lijn zijn met de “moedige, onverwachte en authentieke” waarden die gepaard gaan met de nieuwe strategie van het merk. Binnen die strategie moeten alle modellen tegen eind dit jaar tenminste deels geëlektrificeerd zijn en staat er een eerste EV in de planning omstreeks 2028. Reken er dus maar op dat op al die modellen straks dit nieuwe logootje prijkt.
Recente reacties
Opinie - Neen, de elektrische auto is niet ten dode opgeschreven (ook niet na de Vlaamse EV premie)
We leven al in die toekomst hoor, ze zijn daar nu volop mee bezig. De verwachting is dat die dingen...
Door this 1 dag geleden
Zo banaal ziet nieuwe Audi A5 Avant zonder opties er uit
Lijkt wel een Hyundai
Door Peter 1 dag geleden
Opinie - Neen, de elektrische auto is niet ten dode opgeschreven (ook niet na de Vlaamse EV premie)
Gelukkig zal er in de toekomst eveneens uitgebreid onderzoek gedaan worden naar synthetische...
Door Luc VH 1 dag geleden
Zo banaal ziet nieuwe Audi A5 Avant zonder opties er uit
Audi had al eerder dit jaar aangekondigd een high end en exclusief merk te worden voor de rijders...
Door Benny Dormaels 1 dag geleden