De Zweedse merken Polestar en Volvo bieden hun klanten voortaan voordelige tarieven aan bij snelladers van het Ionity-netwerk. De merken werken daarvoor samen met laadpuntenplatform Plugsurfing.
Wie vanaf 1 juli een Polestar 2 of een Volvo XC40 P8 koopt, krijgt voordeligere snellaadmogelijkheden. De Plugsurfing-laadpas die klanten bij hun aankoop krijgen, neemt voortaan ook Ionity-snelladers op aan een voordelig tarief. Wie al een Polestar 2 of elektrische Volvo XC40 heeft, zal vanaf 1 juli kunnen rekenen op dezelfde voordeeltarieven, aldus beide merken.
Van 0,79 naar 0,35 euro
Aan een Ionity-snellader betaal je normaal een standaardtarief van 0,79 euro/kWh. Begin volgende maand daalt die prijs voor eigenaars van een Polestar of elektrische Volvo naar 0,35 euro/kWh. Dat voordeeltarief geldt bij beide merken voor een periode van 12 maanden. Na die periode kunnen er "verdere prijsvoordelen worden onderzocht", aldus Polestar.
Merkspecifiek
Begin 2020 verhoogde Ionity zijn standaardprijzen. Het “welkomsttarief” van 8 euro per snellaadbeurt steeg toen drastisch naar 0,79 euro per kilowattuur. Heel wat partnermerken van het Ionity-project sloten toen voordeeltarieven af maar koppelden die aan specifieke voorwaarden.
Audi vraagt bijvoorbeeld 0,31 euro/kWh, maar koppelt er een betalend maandabonnement aan. BMW en Kia werken ook met een betalend abonnement, maar vragen respectievelijk 0,28 euro/kWh en 0,29 euro/kWh. Mercedes rekent tot slot 0,29 euro/kWh aan in het eerste jaar na aankoop van een elektrisch EQ-model.
Recente reacties
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Wat kost de picanto as automaat?
Door Margriet Knijf 1 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat doe je dan als je 2 elektrische wagens hebt? 1 via de werkgever en 1 privé. Dan moet je ook...
Door Wim Vanhove 15 uur geleden
Rijtest: Mercedes CLA 250e plug-in (2020)
Ik heb gelezen dat de auto daar zelf om vraagt als de kans bestaat dat de aanwezige benzine te oud...
Door Arthur G 1 dag geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 2 dagen geleden