Polestar en Volvo springen op Ionity-trein met voordeligere tarieven

Polestar Ionity snellader tarieven

De Zweedse merken Polestar en Volvo bieden hun klanten voortaan voordelige tarieven aan bij snelladers van het Ionity-netwerk. De merken werken daarvoor samen met laadpuntenplatform Plugsurfing.

Wie vanaf 1 juli een Polestar 2 of een Volvo XC40 P8 koopt, krijgt voordeligere snellaadmogelijkheden. De Plugsurfing-laadpas die klanten bij hun aankoop krijgen, neemt voortaan ook Ionity-snelladers op aan een voordelig tarief. Wie al een Polestar 2 of elektrische Volvo XC40 heeft, zal vanaf 1 juli kunnen rekenen op dezelfde voordeeltarieven, aldus beide merken.

Van 0,79 naar 0,35 euro

Aan een Ionity-snellader betaal je normaal een standaardtarief van 0,79 euro/kWh. Begin volgende maand daalt die prijs voor eigenaars van een Polestar of elektrische Volvo naar 0,35 euro/kWh. Dat voordeeltarief geldt bij beide merken voor een periode van 12 maanden. Na die periode kunnen er "verdere prijsvoordelen worden onderzocht", aldus Polestar.

Volvo Ionity snellader tarieven

Merkspecifiek

Begin 2020 verhoogde Ionity zijn standaardprijzen. Het “welkomsttarief” van 8 euro per snellaadbeurt steeg toen drastisch naar 0,79 euro per kilowattuur. Heel wat partnermerken van het Ionity-project sloten toen voordeeltarieven af maar koppelden die aan specifieke voorwaarden.

Audi vraagt bijvoorbeeld 0,31 euro/kWh, maar koppelt er een betalend maandabonnement aan. BMW en Kia werken ook met een betalend abonnement, maar vragen respectievelijk 0,28 euro/kWh en 0,29 euro/kWh. Mercedes rekent tot slot 0,29 euro/kWh aan in het eerste jaar na aankoop van een elektrisch EQ-model.

Laatst gepubliceerd

Reacties (7)

Plaats een reactie
Zaag 14:44
afbeelding van Zaag

Wat een zever die laadpassen en abo s. Ik wil kunnen laden met een bankkaart. Met de tarief per kw duidelijk aangegeven zoals bij een tankstation.

JL 22:19
afbeelding van JL

+1

Adriaan 00:10
afbeelding van Adriaan

Amen!

FLP 10:47
afbeelding van FLP

Inderdaad! Beeld je eens in dat het voor benzine op dezelfde manier zou werken. Toch compleet absurd? Waarom vindt men dit bij elektrisch rijden wel aanvaardbaar?

T.O. 12:28
afbeelding van T.O.

Volledig mee eens.

Mathieu 12:57
afbeelding van Mathieu

Nog een reden waarom EV's nog steeds niet voor het grote publiek zijn. Als je niet wil investeren in een wallbox thuis en in zonnepanelen of je kan niet parkeeren voor je deur, dan ben je nog steeds gejost. En als je dan leest dat hier overal spelletjes gespeeld worden met de prijzen, dan hou ik mijn handen er nog steeds liever vanaf.

a b 13:52
afbeelding van a b

Inderdaad, allemaal zeer goede redenen. Dus de politiekers hebben dan misschien toch gelijk door de bedrijfswagens richting EV's te pushen ipv de bedrijfswagens proberen volledig af te schaffen. Want anders zou er helemaal niemand (uitzonderingen zijn er altijd wel) nog EV rijden wegens veel te duur en onbetrouwbaar. En met onbetrouwbaar bedoel ik dan dat de spelregels hele tijd kunnen veranderen. Niet dat een elektrische auto onbetrouwbaar is.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws