Nieuwe Nilu hypercar is analoge brutaliteit met V12

Nilu27 Nilu hypercar

Hypercarland kent een nieuwe inzending. De Nilu van kersvers automerk Nilu27 is een ode aan de atmosferische V12 scheurijzers van vroeger en is het geesteskind van een voormalig Bugatti-, Koenigsegg- en Lamborghini-designer. Qua CV kan dat tellen!

Steeds meer autodesigners verzetten zich tegen de moderne autosector. Eentje die gedomineerd lijkt door boekhouders, marges en elektrificatie. Zo ook Sasha Selipanov, voormalig designhoofd bij onder andere Bugatti en Koenigsegg die doorheen de jaren mee vorm gaf aan auto's zoals de Bugatti Chiron, Koenigsegg Gemera, Bugatti Vision GT, Lamborghini Huracan en een hoop producten van Audi en Genesis. Nu heeft hij zijn eigen merk Nilu27.

6.5-liter aan furie

Op 18 augustus zal het merk Nilu27 tijdens de meest prestigieuze Amerikaanse autoshow Pebble Beach Concours d'Elegance zijn eerste hypercar tonen, de Nilu. Die Nilu27 Nily (ja, wij vinden de naam ook wat flauw) wil het beste van het verleden (lees: de motor) verzoenen met het beste van het heden (lees: het onderstel). Pronkstuk van dienst is een 6.5-lliter atmosferische V12 die zijn kracht naar de achterwielen stuurt via een manuele zevenbak. Met 1.000 pk wil Nilu de krachtigste atmosferische sportwagen ooit creëren.

Nilu27 Nilu hypercar

Beestige motor? Check. Al heb je dan natuurlijk ook nog een onderstel nodig. De Nilu wordt opgetrokken uit een koolstofvezel monocoque en een aluminium subframe. Brembo levert de koolstofvezel keramische remmen, Michelin zorgt voor de banden. Kortom, dit is een racewagen pur sang, die desgewenst een typegoedkeuring voor de weg kan krijgen.

Geen schermen!

Het design laat evenzeer geen twijfel bestaan, deze Nilu wordt waarschijnlijk peperduur en toont dat ook. Retrokenmerken en moderne technieken wisselen elkaar af, de gigantische glazen partij bestaat voor een deel uit twee vleugeldeuren. De bips is voor het grootste deel opengewerkt. Ziet er cool uit en is natuurlijk net zo handig voor de koeling van de gigantische V12.

Nilu27 Nilu hypercar

Het interieur valt op door het complete gebrek aan schermen (buiten de digitale achteruitkijkspiegel). De tellers zijn analoog, de stoelen staan op een vaste plaats. 's Werelds meest comfortabele sportwagen gaat dit niet worden, maar lig je daar echt van wakker als je het kan betalen?

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws