Hyundai is klaar met zijn kleinste elektrische auto ooit. Die zal door het leven gaan als de Inster, hippe looks krijgen en zich rechtstreeks in het compacte A-segment plaatsen. Eerste plaagplaatjes moeten ons al warm maken voor zijn lancering.
De tendens is ingezet, want de komende jaren zullen een hoop betaalbare elektrische auto's het toneel oprijden. Compacte stadskarretjes à la Dacia Spring, met een prijs die vlot onder de 20.000 euro gaat. Naar alle waarschijnlijkheid wordt deze Hyundai Inster er zo eentje. De kleinste elektrische Hyundai ooit, maar daarom niet minder interessant.
Casper internationaal
Een complete verrassing is deze Inster niet. Zo was het al bij de lancering van de internationaal verkochte Hyundai Casper duidelijk dat die een elektrische afgeleide ging krijgen. Dat blijkt voor onze markt deze Inster te worden. Meer nog, in Zuid-Korea krijgt 'ie gewoon "CASPER Electric" op z'n bips gekleefd.
Maar wat is deze Inster nu? Wel, een ongeveer 3,5 meter lange elektrische hatchback die het in zijn strafste versie tot 355 km moet schoppen op één lading. Of zoals Hyundai het omschrijft: "De Inster zal nieuwe standaarden zetten op vlak van reikwijdte, technologie, veiligheid en herdefinieert wat klanten kunnen verwachten in deze klasse." Kijk, de marketing staat al op punt.
Hip design
Waar Hyundai eveneens het verschil wil gaan maken in deze klasse, is op vlak van design. Zo krijgt de Inster alle trekjes van groter broers uit de Ioniq-lijn. Denk maar aan de pixel-lichten gecombineerd met stoere offroadopsmuk. Er zijn dakdragers, vierspaakvelgen en zwarte accenten.
Later deze maand trekt Hyundai al het volledige doek van de Inster. Tijdens de Zuid-Koreaanse Busan International Mobility show. Waardoor er een waterkansje bestaat dat hij nog dit jaar naar Europa zal komen. Zet Hyundai er serieus wat vaart achter, dan is zelfs de Vlaamse EV-Premie nog mogelijk! Al dromen we misschien dan wat té hard.
Hieronder een afbeelding van de Hyundai Casper benzine waarop de Inster zich laat baseren.
Recente reacties
Officieel: dit is de nieuwe BMW X3… zonder elektrische iX3 (2024)
Denk je dat deze nog veel verkocht gaan worden in België? Voor een particulier is dit een...
Door this 13 uur geleden
Column: wat is er aan de hand met Lynk & Co?
Ik kan het grotendeels eens zijn. Service is o, o. Niet aanwezig. Bellen mailen, appen maakt niet...
Door Thijs 1 dag geleden
Elektrische Cupra Tavascan geprijsd: dit kost de Spaanse Volkswagen ID.5 (2024)
Komt van VW China!!!
Door David Simonet 1 dag geleden
Officieel: dit is de nieuwe BMW X3… zonder elektrische iX3 (2024)
Ziet er goed uit, vind ik. Maar hoe BMW's er uit zien heeft weinig belang in België ; verkopen...
Door Jan 1 dag geleden