De Mercedes SL krijgt er straks nog een versie bij maar dat is niet zomaar een versie. Deze ‘PureSpeed’ moet namelijk het startschot geven van de Mythos-reeks, die nog boven de AMG’s en de Maybachs van deze wereld komt te staan. Er is echter één probleem: de PureSpeed krijgt geen voorruit…
Wanneer Mercedes zijn nieuwe SL onthulde, pakte die uit met een hele reeks primeurs. Zo was hij de eerste SL ooit die af-fabriek met vier zitplaatsen verkrijgbaar was, de eerste die je met vierwielaandrijving kon krijgen en de eerste met een plug-inhybride aandrijflijn in zijn gamma. Bovendien was dit ook nog eens de eerste SL die in al zijn vormen een ‘AMG’ was, én de eerste SL die een heuse Maybach-versie kreeg… En als je dan dacht dat de Duitsers uitgebreid-SL-d waren, dan dacht je blijkbaar verkeerd.
Eerste Mythos-Mercedes
Mercedes heeft namelijk een reeks teaserfoto’s de wereld in gestuurd van alweer een nieuwe versie voor de SL en dat wordt ongetwijfeld de opmerkelijkste van het hele gamma. Het exemplaar in de beelden mag dan nog flink gecamoufleerd zijn, maar je ziet meteen dat hij een grondig hertekende neus krijgt… O ja, en natuurlijk dat deze SL geen voorruit heeft. In de plaats daarvan krijgt hij een soort ‘halo’ zoals Formule 1-auto’s die tegenwoordig hebben en Mercedes zegt dan ook daar zijn inspiratie gehaald te hebben.
Dat laatste doet misschien een belletje rinkelen want toonde Mercedes een paar maanden geleden al geen SL zonder voorruit? Inderdaad, al ging het toen nog om een conceptcar. Je kijkt hier dus naar de productieversie van de Mercedes-AMG PureSpeed die we toen leerden kennen en dat wordt de eerste van een hyperexclusieve, peperdure ‘Mythos’-reeks. De Duitsers gaan hem dan ook bouwen in een oplage van slechts 250 stuks maar wanneer ze die lanceren of wat je ervoor over moet hebben, mogen we nog niet weten.
Recente reacties
Vaarwel, 595 en 695: Abarth is nu officieel een elektrisch merk
Over smaken en kleuren moet je niet discussiëren. Als Marc veel plezier beleeft aan zijn...
Door John 14 uur geleden
Belgische EV-rijder legt gemiddeld 114 km per dag af, trekt zich weinig van druk op stroomnet aan
Vanaf mei tot en met september plug ik ook in bij thuiskomen zodat er gebruikt gemaakt kan worden...
Door Markse 15 uur geleden
Belgische EV-rijder legt gemiddeld 114 km per dag af, trekt zich weinig van druk op stroomnet aan
Zo zie je maar weer eens dat de range niet zo belangrijk is bij een EV, je kan evengoed wat geld...
Door dirk dierickx 20 uur geleden
Belgische EV-rijder legt gemiddeld 114 km per dag af, trekt zich weinig van druk op stroomnet aan
Net zomin als iemand die privé een EV rijdt. Zolang er geen motivatie is om buiten de piekmomenten...
Door this 21 uur geleden