Porsche heeft meer informatie vrijgegeven over de nieuwe nummer 1
Boxster, de Spyder. Hoewel hij volgende week wordt voorgesteld kan er
nu al het meeste over vertelt worden. En de enkelingen die dachten dat dit niet veel meer dan een marketingstunt was hebben het bij deze goed fout. Porsche heeft er werk van gemaakt en heeft meer dan enkel het dak er af gegooid. Zo is er eerst en vooral wat gewijzigd onder de kap. Het blok dat er in ligt kennen we bij oorsprong van de Cayman S. Het 315pk sterk 3.4 liter blok werd voor deze Spyder wel technisch aangepakt. Nieuwe oliepomp, een beter direct benzine injectie systeem en verdere technische ingrepen. Het toerental zal voor deze Spyder ook tot een mooie 7.500 eenheden rijken.
Ook aan het gewicht werd er gewerkt. In vergelijking met de standaard Boxster S is deze Spyder 80kg lichter. Die afname in gewicht werd bereikt door het gebruik van aluminium deuren (15kg), alluminium kofferkap (12kg) en een lichter dak (6kg). Dat wil zeggen dat het totaal gewicht van de Spyder, ongeladen, op 1.275kg ligt. Dat gewicht, gekoppeld aan een zeventraps PDK versnellingsbak en het Sport Chrone Plus pakketje en je Spyder schiet in 4.8 seconden naar de 100km/u.
De Boxster Spyder is ook wat gegroeid. Met 4mm vooraan en 8mm achteraan is deze Spyder toch nét dat tikkeltje groter en kan het zich op een ander vlak onderscheiden van haar bedekte broer. Het chassis werd op haart beurt 20mm verlaagd.
Opvallend weetje, de Porsche Spyder biedt airco en CD speler aan op de optielijst. Beide zitten er niet standaard in.
Lees meer
Recente reacties
Waarom zou je Euro 98-benzine (E5) tanken in plaats van Euro 95 (E10)?
Klopt
Door Mathieu 9 uur geleden
Ouch: "Volkswagen heeft nog 1 à 2 jaar om zichzelf te redden"
Daar ga ik u niet in tegenspreken. Woensdag heb ik de nieuwe Kuga full hybrid gezien bij mijn...
Door Mathieu 9 uur geleden
Fiat legt productie elektrische 500e stil, drie keer raden waarom
Het is dan ook niet bepaald een aantrekkelijke EV. Duur (42kWh - €35k) en weinig bereik (~250km)....
Door Gaëtan 10 uur geleden
Waarom zou je Euro 98-benzine (E5) tanken in plaats van Euro 95 (E10)?
Daar ben ik wel benieuwd naar de onderliggende redenering hiervan, de distributieriem komt toch...
Door Adriaan 12 uur geleden