![Nilu27 Nilu hypercar Nilu27 Nilu hypercar](https://autofans.be/sites/default/files/styles/artikel_intro/public/media/2024/Varia/nilu27_nilu_press_25k_19.jpg?itok=FkGTF02b)
Hypercarland kent een nieuwe inzending. De Nilu van kersvers automerk Nilu27 is een ode aan de atmosferische V12 scheurijzers van vroeger en is het geesteskind van een voormalig Bugatti-, Koenigsegg- en Lamborghini-designer. Qua CV kan dat tellen!
Steeds meer autodesigners verzetten zich tegen de moderne autosector. Eentje die gedomineerd lijkt door boekhouders, marges en elektrificatie. Zo ook Sasha Selipanov, voormalig designhoofd bij onder andere Bugatti en Koenigsegg die doorheen de jaren mee vorm gaf aan auto's zoals de Bugatti Chiron, Koenigsegg Gemera, Bugatti Vision GT, Lamborghini Huracan en een hoop producten van Audi en Genesis. Nu heeft hij zijn eigen merk Nilu27.
6.5-liter aan furie
Op 18 augustus zal het merk Nilu27 tijdens de meest prestigieuze Amerikaanse autoshow Pebble Beach Concours d'Elegance zijn eerste hypercar tonen, de Nilu. Die Nilu27 Nily (ja, wij vinden de naam ook wat flauw) wil het beste van het verleden (lees: de motor) verzoenen met het beste van het heden (lees: het onderstel). Pronkstuk van dienst is een 6.5-lliter atmosferische V12 die zijn kracht naar de achterwielen stuurt via een manuele zevenbak. Met 1.000 pk wil Nilu de krachtigste atmosferische sportwagen ooit creëren.
![Nilu27 Nilu hypercar Nilu27 Nilu hypercar](/sites/default/files/styles/artikel_body/public/media/2024/Varia/nilu27_nilu_press_25k_09.jpg?itok=Mk_6txlQ)
Beestige motor? Check. Al heb je dan natuurlijk ook nog een onderstel nodig. De Nilu wordt opgetrokken uit een koolstofvezel monocoque en een aluminium subframe. Brembo levert de koolstofvezel keramische remmen, Michelin zorgt voor de banden. Kortom, dit is een racewagen pur sang, die desgewenst een typegoedkeuring voor de weg kan krijgen.
Geen schermen!
Het design laat evenzeer geen twijfel bestaan, deze Nilu wordt waarschijnlijk peperduur en toont dat ook. Retrokenmerken en moderne technieken wisselen elkaar af, de gigantische glazen partij bestaat voor een deel uit twee vleugeldeuren. De bips is voor het grootste deel opengewerkt. Ziet er cool uit en is natuurlijk net zo handig voor de koeling van de gigantische V12.
![Nilu27 Nilu hypercar Nilu27 Nilu hypercar](/sites/default/files/styles/artikel_body/public/media/2024/Varia/nilu27_nilu_press_25k_22.jpg?itok=FwG_F5Tz)
Het interieur valt op door het complete gebrek aan schermen (buiten de digitale achteruitkijkspiegel). De tellers zijn analoog, de stoelen staan op een vaste plaats. 's Werelds meest comfortabele sportwagen gaat dit niet worden, maar lig je daar echt van wakker als je het kan betalen?
Recente reacties
Beter zo? Dit is de nieuwe Ford Capri als échte coupé [RENDER]
Het is een mooie eerste schets, ik zie wel enigzins de lijnen van de echte Capri maar om nu direct...
Door Rudy 3 uur geleden
't Is gebeurd: In China worden meer auto's mét stekker dan zonder stekker verkocht
Hebben ze in China niet gewoon veel meer keuze die ook nog eens betaalbaar is? Ik denk dan vooral...
Door John 3 uur geleden
Gaat Audi-fabriek in Brussel straks Chinese EV’s bouwen?
Als de Chineeskes te weten komen hoeveel hier gestaakt word en belastingen, taksen en enz, zullen...
Door dominiek 14 uur geleden
Ruim 3.000 AdBlue-klachten bij Peugeot, Citroën en Opel: Testaankoop eist schadevergoeding
Beste Eddy, Ik rij al jaren met een Peugeot, wel tot nu toe nog nooit een probleem gehad rij nu...
Door Wilfried Van den Bosch 19 uur geleden