Off-road-Rolls: Cullinan gaat alweer stapje verder dankzij Delta4x4

Rolls-Royce Cullinan Delta4x4 Overlander 2022

Liefhebbers van een klassiek stukje Rolls-Royce kijken beter even weg. Als je de megalomane Cullinan al wat moeilijk te slikken vond, dan is deze Overlander-versie van Delta4x4 misschien wel jouw idee van de hel… Of is dit net de geknipte manier om de Cullinan écht eigenwaarde te geven?

Bij de onthulling van de Rolls-Royce Cullinan in 2018 verslikte de beschaafde wereld zich toch even in zijn thee. Dat zowat de klassiekste constructeur ter wereld zich aan een SUV zou wagen, was voor sommigen niets minder dan vloeken in de automobiele kerk. Voor anderen bleek dit dan weer hét moment om over te stappen op een Rolls, want mede dankzij de Cullinan boekte de constructeur vorig jaar de beste verkoopcijfers in zijn geschiedenis. Misschien doet 2022 daar nog een schepje bovenop, want nu blijkt dat de SUV mits een paar aanpassingen gewoon het ultieme terreinwapen kan worden.

Proportioneel kostenplaatje

De Duitse tuner Delta4x4, doorgaans bekend van bijgepunte Suzuku Jimny’s of hier en daar een opgehoogde Tesla Model 3, heeft zich namelijk aan de Rolls-Royce gewaagd. Het resultaat is een Cullinan die alles biedt wat de rijke tata nodig heeft om een weekendje in de duinen te gaan scheuren. Zo staat dit exemplaar 8 centimeter hoger op zijn poten, bieden de uitgeklopte wielkasten plaats aan 20-inchvelgen met off-roadbanden, wordt het uitzicht belicht door maar liefst tien extra spots en is de onderzijde voorzien van de nodige beplating om zijn kostbare mechaniek te beschermen. Op het dak vind je trouwens een uitklapbare tent, voor het geval de sjeik er een meerdaagse in de woestijn van wil maken.

Rolls-Royce Cullinan Delta4x4 Overlander 2022

Deze Cullinan Overlander is dan ook een uniek exemplaar dat door Delta4x4 ineen geknutseld werd in opdracht van een welgestelde klant uit het Midden-Oosten. Ook jij kan deze aanpassingen echter op jouw exemplaar laten aanbrengen, al hangt daar wel een prijskaartje aan vast dat in proportie is met de rest van de auto. Zo kost de ombouw volgens Delta4x4 in totaal zo’n 150.000 euro, en dat is exclusief de kost van de auto. Daarvoor mag je nog eens minstens 300.000 euro rekenen. Gebruik je dat geld daarentegen liever om je Cullinan sportiever te maken, dan kan je ook bij Mansory gaan aankloppen voor een al even controversiële conversie.

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
this 16:07
afbeelding van this

Ik vraag mij echt af wie het doelpubliek hiervoor is? Een organisator van luxe kampeertrips die dit verhuurt aan rijke klanten ofzo?

Want als privé persoon kan ik mij niet bedenken dat je dit zou kopen om gewoon mee rond te rijden. En ook niet voor die paar roadtrips door de natuur dat je er mee gaat doen.
Of is er een situatie die ik volledig over het hoofd zie?

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws